diumenge, 11 d’agost del 2019

Pic de Nou Creus (2.803 m)

Dissabte 10 d’agost de 2019

Hora de sortida: 2/4 de sis del matí.

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 5 h (10,7 km)

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada. Agafarem la B-30 i seguirem per l’autovia de l’Ametlla en direcció a Vic, (farem una parada als 4 camins de Tona per fer el tallat). Seguirem direcció Ripoll, Ribes de Fresser i Queralbs, on aparcarem i agafarem el cremallera de les 8,10 fins a Núria (consultar els horaris del cremallera, doncs varien d’un any per un altre)

Itinerari: L’itinerari comença, just al baixar del cremallera. Travessarem les vies i ens enfilarem en direcció a la Coma de les Mulleres, per un camí molt evident que s’enfila tota l’estona.

S’arriba a un punt en que el camí es bifurca, just després de quan travessem el torrent de les Mulleres per un petit pontet. Agafarem el camí de la dreta (pal indicador) i continuarem pujant. Si anéssim cap a l’esquerra, aniríem a parar al coll de Nou Fonts.

El camí no té pèrdua i és evident fins al coll de Nou Creus, on com el seu nom indica trobarem 9 creus plantades al terra. A ma esquerra ens queda el cim de Nou Creus i més enllà el de Nou Fonts. Davant nostre i darrera del coll, la vall de Carançà. A la dreta el pic de la Fossa del Gegant (2.805 m) al que hi pujarem en cinc minuts i al darrera la vall de Núria.

Tornarem al proper coll de Nou Creus i seguirem per la carena fins al Pic de Nou Creus.

Per baixar, anirem fins al coll de Nou Fonts i baixarem per la Coma Fonda, on trobarem el mateix camí de pujada just al pontet que hem travessat pujant.

Agafarem el cremallera de les 14,10 h. que ens deixarà a Queralbs al cap de 20 minuts. Agafarem els cotxes i anirem a dinar.

Observacions: Vàrem pujar al Pic de Nou Creus el 5 de juliol de 2008 i el 12 de juliol de 2017, aquí podeu veure les ressenyes i les fotos: http://maifemcim.blogspot.com/2008/07/lolla-de-nria-pic-de-nou-fonts-2864-m.html / http://maifemcim.blogspot.com/2017/07/pic-de-noucreus-2799-m-pic-de-noufonts.html

Dinarem al restaurant Can Constans de Queralbs. Tel. 972 72 73 70. Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.