dissabte, 29 de juny del 2002

De Can Massana al Coll del Port - Montserrat (978 m.)

29 de juny de 2002 - Matinal

Hora de sortida: Les vuit del matí.

Ubicació: Comarca de l’Anoia.

Temps aproximat: 3 h. 30 m. (7 km.)

Itinerari: La ruta comença al coll de la Massana i acaba al mateix lloc. És una ruta circular amb els extrems al Coll de la Massana i al Coll del Port.

L'itinerari parteix de l'àrea de lleure del Coll de Can Massana. Per arribar-hi, s'agafa l'A-2, es pren la sortida 572 (el Bruc) i es continua per la N-IIa fins al Bruc, des d'on se segueix per la carretera BP-1101 en direcció a Manresa. Abans de l'encreuament amb la BP-1103, es trenca a mà dreta (E) per un desviament que mena a l'àrea de lleure.

0,00 km (712 m). Aparcament del Coll de Can Massana. La ruta comença més amunt de les taules de pícnic i marxa cap a l'est. Hi ha un plafó informatiu de la zona i de les rutes senyalitzades: cal seguir pel camí que puja a l'esquerra seguint les marques blanques i vermelles del GR 172, que porta al monestir de Montserrat (indicacions).

0,71 km (805 m), 0 h 10 min. Es pren un trencall de l'esquerra (senyals del GR 172) en direcció al "Monestir - Les Agulles" (indicacions). Als pocs metres, es troba una altra bifurcació: es deixa un camí que baixa a la dreta i se segueix pel de l'esquerra.

0,95 km (793 m), 0 h 13 min. Es deixa una desviació a mà dreta i es continua recte (E) seguint el GR 172.

2,16 km (845 m), 0 h 30 min. Encreuament de camins. Es deixa el GR 172 per remuntar pel sender de la dreta.

2,38 km (912 m), 0 h 35 min. Cruïlla: es pren el camí de l'esquerra.

2,87 km (978 m), 0 h 42 min. Es passa vora la font del Coll de Port.

2,94 km (974 m), 0 h 44 min. Coll de Port. Es passa a l'altre vessant de la muntanya i es troben dos senders: es continua baixant pel sender de la dreta (S) senyalitzat amb marques grogues.

3,55 km (935 m), 0 h 52 min. Encreuament de camins. Cal seguir pel sender de petit recorregut de l'esquerra (SO; PR C-78), senyalitzat amb marques blanques i grogues, tot deixant a la dreta un altre indicat amb senyals de pintura blava.

4,51 km (881 m), 1 h 05 min. Refugi Vicenç Barbé. Es prossegueix pel sender senyalitzat en blanc i groc.

6,51 km (712 m), 1 h 35 min. Es torna a l'aparcament de l'àrea de lleure del Coll de Can Massana, punt de partida i final de l'itinerari.

Observacions: Excursió que transcorre dins del Parc Natural de la Muntanya de Montserrat per la zona coneguda com a les Agulles, a causa dels seus monòlits de roca conglomerada, entre els quals destaquen, per les seves formes peculiars, els coneguts amb els noms de la Foradada, la Cadireta o la Portella entre d'altres. La concentració d'agulles en aquest sector és la més gran del massís.

Dinarem a casa. Tornarem a casa al voltant de les dues de la tarda.