dilluns, 21 de gener del 2008

Ermita de Sant Antoni (Camprodon) (1.345 m.)

dissabte 26 de gener de 2008

Hora de sortida: 9 h.

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Dificultat: Fàcil.

Itinerari: De Ripoll prenem la C-26 que va cap a Olot fins a trobar el trencall de Camprodon, en què agafem la C-38. En arribar a Camprodon trobem una rotonda al centre de la qual hi ha una oficina d’informació turística. Seguim per la dreta com si anéssim a Molló i de seguida hi ha un aparcament al qual s’accedeix entrant a la zona d’esbarjo de la Mare de Déu de la Font.

00,00 h. - Inici: Uns metres més amunt de la carretera per la qual veníem, pujant a mà dreta, veurem un indicador que assenyala “Sant Antoni”. Aquest és el sender local que hem d’agafar, i està marcat amb senyals vermells. Aviat el camí és divideix en dos, cal agafar el de l’esquerra.

Seguiment de la ruta: Aquest camí comença entre camps i després s’endinsa en el bosc (00,20 h.). És un sender que puja constantment, fins i tot amb algun tram amb bastant pendent, però no és gaire dificultós. La vegetació és important, amb bonics llocs ombrívols i humits. Per darrere tenim bones vistes sobre Camprodon.

00,30 h. – Desviament al Remei, nosaltres seguirem recte, continuant amb la forta pujada.

00,50 h.- S’acaba el bosc.

01,00 h. - Després de recórrer 1,7 quilòmetres arribem al pla de Bonaire. Davant mateix tenim una tanca: la podem obrir però sense oblidar-nos de tornar-la a tancar perquè no fugi el bestiar, que pastura sovint per aquí. Veiem pals de senyalització i hem de seguir cap a la dreta. Pugem a Sant Antoni pel camí de mà dreta o per unes escales que tenen una cinquantena d’esglaons.

01,10 h. – Sant Antoni (1.345 m.) El lloc s'ha convertit en una àrea recreativa que es pot circumval·lar 360º i que ofereix esplèndides vistes.

01,20 h. Tornem al pla de Bonaire i agafem la carretera de pòrtland cap a Camprodon, just en el lloc on hi ha un pal de senyalització. El camí baixa entre prats i algun mas fins a arribar al monument a Cèsar A. Torras, un pioner del senderisme a Catalunya. Aquí podem entrar a la bonica roureda de Can Pascal, que ens porta, baixant per unes escales i seguint unes marques grogues i blanques, a la font del Boix, situada en una placeta molt agradable, amb un mur de pedra i grans faigs.

01,40 h. - Ara ens trobem davant del Golf de Camprodon. Passarem per les fonts de Sant Pallarí i després la del Botàs. Seguim baixant fins que la carretera es converteix en el carrer d'una urbanització de cases unifamiliars.

02,00 h. - Acabem a la rotonda per la qual passa la carretera C-38, on hem deixat el cotxe.

Observacions: L’ermita de Sant Antoni, situada a 1.345 metres d’altitud, ofereix una espectacular vista de 360º sobre la vall de Camprodon.

L’ermita actual de Sant Antoni data de 1702. Té annexada una casa per a ermitans i va ser restaurada fa pocs anys pels Amics de Sant Antoni. A la casa hi ha graelles per fer barbacoes, taules i lavabos, però normalment estan tancats, així com l’ermita. També hi trobem plafons explicatius de la magnífica vista, que abraça tota la vall. Sota el massís del Canigó podem veure Sant Pau de Segúries, la Ral, Cavallera, Camprodon, Llanars, la Roca, Abella, Vilallonga, Tregurà i Molló. La roureda de Can Pascal té un gran valor ecològic, forestal i paisatgístic. Els roures que hi veiem, alguns dels quals tenen 200 anys, són de fulla gran, espècie poc abundant a Catalunya. Aquí viuen nombroses espècies animals, com el pica-soques, el picot, l’esquirol, el porc senglar i moltes altres.

Els que vulgueu marxar divendres, estarem a l’hotel Maristany de Camprodon, tel. 972 13 00 78

A on dinarem: Restaurant Casa Marqués. c/. Catalunya, 11 – Camprodon.