divendres, 28 de juny del 2013

Cim del Pla Baguet (2.031 m.) Tossal del Rus (2.119 m.)

Dissabte 6 de juliol de 2013

Ubicació: Comarca del Berguedà.

Temps aproximat: 4 h.

Dificultat: Normal.

Programa: Agafarem l’autopista Terrassa – Manresa, seguirem direcció a Berga i Guardiola (pararem a fer el tallat a l’estació de servei Sant Jordi de Cercs) Des de aquí anirem a la Pobla de Lillet i fins a Castellar de N’Hug. A Castellar de N’Hug, agafarem la carretera que surt a la dreta a l’entrada del poble i que porta fins a l’estació d’esquí de La Molina. Ens aturarem al Coll de la Creueta, a on deixarem els cotxes.

Itinerari: La sortida a peu la farem des del coll de la Creueta (1.888 m), des d’on cal agafar una pista forestal rumb en sentit sud-oest, després d’una lleugera davallada trobarem un cortal de bestiar, passat el qual haurem de pujar, deixant la pista i seguint per la dreta en sentit sud-oest per una pendent llarga i dreta que malgrat tot no ofereix grans dificultats. Al proper coll, ja hem de poder contemplar el cim del Pla Baguet, a l’esquerra tenim el Tossal de l’Home Mort (1984 m.) al que podem pujar.

Baixarem al coll per prendre una llarga diagonal en pujada i accedir amb una relativa comoditat a l’objectiu.

Després de guanyar el cim del Pla Baguet (2.031 m.), el camí ens pot portar fàcilment cap al Tossal de Rus. Cal davallar per una forta pendent en sentit sud-est i assolir al pla de Rus, on es pot observar un corral de bestiar. En aquest moment, el Tossal queda justament davant nostre i només cal remuntar la pista forestal i després deixar-la, girant a l’esquerra i remuntar directament fins el cim del Tossal (2.119 m) per poder sentir-nos reconfortats amb una de les vistes més espectaculars que ofereixen els Pirineus.

El traçat és fàcil, però cal estar en una forma física correcta per completar-lo i poder presenciar un gran espectacle des de primera línia.

Per baixar, baixarem en direcció nord-est directe fins als corrals abans esmentats i després seguir la pista forestal, que rodejant el cim del Pla Baguet ens durà al primer corral que hem vist al començar i al coll de  la Creueta.

Observacions: Dinarem al Hostal La Muntanya de Castellar de n’Hug, a la Plaça major, 4 tel. 93 825 70 65 www.hostallamuntanya.cat

Tornarem a casa a quarts de vuit del vespre.