diumenge, 14 de juliol del 2013

Pic dels Moros (2.137 m.)

Dimecres 31 de juliol de 2013

Ubicació: Comarca de l’Alta Cerdanya.

Temps aproximat: 2 h. 30 m. (8 km.)

Desnivell: 543 m. (acumulat)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada, agafarem l’autopista Terrassa / Manresa i després l’eix del Llobregat, passant per Berga i el Túnel del Cadí, on ens aturarem a fer el tallat a la seva àrea de servei. Seguirem direcció Puigcerdà. Des de Puigcerdà hem d’agafar direcció Bourgmadame, girar cap a Ur, i seguir en direcció Font-Romeu i arribar fins Targassonna. Aparquem als xalets que es troben més amunt del poble, a l’últim carrer.

Itinerari: El camí ens apareix senyalitzat al principi de l’últim carrer de la zona de xalets de Targassonne. És una pista que va pujant fent esses, les quals es poden tallar la majoria tirant pel dret. Anem guanyant alçada i girant cap al coll que queda a la dreta del pic fins arribar a una plana i a una bassa prop de la coma de Mollet (55 min.) Senyals vermelles i grogues.

Aquí el camí gira a l’esquerra, i deixem un trencall que ens portaria cap a Eguet. Al següent revolt deixem una pista que segueix recte i seguim per la principal que puja a la dreta. Arribarem a una zona on predomina el pi roig. Al cap d’uns minuts trobarem un trencall amb un obelisc que ens indica la direcció a seguir per arribar al pic dels moros (1h. 15 m.).

Seguint aquest camí, donarem la volta al cim per accedir-hi per la seva cara nord (1 h.30m.).

Baixarem pel mateix camí. Mentre baixem, tindrem una bonica panoràmica de la Cerdanya, el Cadí i el Puigmal (sempre i quan tinguem un dia assolellat, es clar). També podrem observar el curiós forn solar de Thémis, situat a les afores de Targassonne. Es tracta d’una acumulació de plaques solars disposades en semicercle i una torre immensa en front d’elles. La central de Thémis va ésser utilitzada com a planta generadora d’energia fins al 1986, any en que fou tancada per les dificultats de manteniment que provocava la refrigeració de la torre. Des de llavors, ha funcionat com a centre astronòmic per a detectar rajos gamma, i actualment s’està rehabilitant degut als alts preus de la energia, per aconseguir que pugui funcionar subministrant fins a 1 MW de potència, subministrant energia per a un total de 300 cases.

Observacions: Dinarem a la Xurreria de Llívia al carrer principal. Tornarem a casa als voltants de les sis de la tarda.

Vídeo de la sortida: http://www.youtube.com/watch?v=JLL0Bkppp0Y&feature=youtu.be