dilluns, 2 de gener del 2017

Sant Roc (597 m.)

Dimecres 28 de desembre de 2016

Darrera sortida del 2016

Ubicació: Comarca de la Garrotxa.

Temps aproximat: 3 h. 45 m.

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i agafarem l’autopista AP-7 en direcció a Girona. Ens pararem a fer el tallat a l’àrea de servei del Montseny. Després seguirem fins a Girona, on sortirem per la sortida Girona oest. Seguirem per la GI-531, passarem per Sant Gregori i seguirem fins a Sant Martí de Llémena. Aparcarem a la zona d’aparcament situada davant d’un restaurant i de l’Ajuntament.

Itinerari: Començarem a caminar seguint la carretera en direcció a Girona. La deixarem en un petit revolt i agafarem una pista, a la dreta, que puja entre camps. La major part del recorregut està marcada amb senyals de pintura groga.

Un cop haguem passat ca n’Aulina i can Reixac, travessarem un torrent (ara ja en tenim pràctica....) i un camp, a l’altra banda del qual es veu un corriol que s’endinsa en un alzinar.

El camí es va enfilant. Deixarem un trencall a l’esquerra i travessarem unes roques de color vermellós.

Tornarem al bosc i pujarem fins a sortir a un revolt de la pista. Un cop fet el revolt, trobarem una fita, a la dreta, que ens indica la continuació del camí.

Ben aviat començarem a pujar pel grau de l’Esqueió; el camí fa dreceres per guanyar alçada.

Finalment, la pujada s’acaba i avançarem planers entre alzines. Sortirem a una pista amb el sòl format per grans llosses de roca; al davant tindrem un camp i les runes de can Buc.

Girarem a l’esquerra. Quan la pista fa un revolt, la deixarem i seguirem de dret per un camí que puja molt suaument.

A l’esquerra entreveurem el Puigsou. Enllaçarem amb un camí que ve per la dreta, passarem una clariana i trobarem un camí marcat amb una fita (és el pujant de la Sitja) El camí emprèn una pujada més decidida i anirem entreveient la cinglera que ens acosta a Sant Roc (1,30 h.)

Desfarem el camí, deixarem l’itinerari de pujada a la dreta i baixarem per un altre que també és molt planer. Arribarem a l’hort de la Creu. Hi ha unes alzines grosses i una bassa. Agafarem la pista a la dreta, però la deixarem de seguida per prendre un corriol que puja per un terreny desforestat (antics camps) amb mates de ginesta.

Trobarem les ruïnes de la Creu i després el camí es bifurca i nosaltres pujarem per l’esquerra, revoltant un tram erosionat. Entrarem al bosc (pins, llentiscle, càdec i cirerers d’arboç) El camí puja de dret i surt al costat d’un pou.

Arribarem a la Mare de Déu de Puig d’Elena (2,30 h.)

Retornarem a la bassa i tirarem a l’esquerra fins trobar el camí de pujada que desfarem fins al punt de sortida.

Observacions: Itinerari d’anada i tornada. La pujada es fa per un petit grau i es segueix la carena fins al seu extrem, on hi ha l’ermita de Sant Roc, entre un espès alzinar. De tornada farem un desviament i anirem a l’ermita de Santa Elena, romànica. Des de Sant Roc tindrem un panorama obert cap a Girona, el mar i les muntanyes que ens envolten: Puigsou, volcà de la Banya del Boc i el Far. L’ermita de Sant Roc és una humil capella amb una imatge del sant i un altar ple d’objectes diversos (imatges, pessebres, fotografies, llibretes....)

El cim de Sant Roc, està inclòs en la llista dels “100 cims” de la FEEC.

Dinarem al Restaurant Can Ribes, Av. Girona, 19, Sant Gregori. Telèfon: 972428426 - Mòbil: 686673110. Preu del menú: 18.- Euros, restaurant molt recomanable: bon menjar i bon servei.

Abans de tornar, ens podem acostar al veí nucli de Cartañà, on a uns quilòmetres del mateix trobarem la masia Can Roseta i el seu original conjunt de pessebres a l’aire lliure. Per visites contacteu prèviament als telèfons: 972 42 83 47 – 972 42 97 79 (Remei Mulleras)

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.