dijous, 2 de febrer del 2017

Puig de la Balma (606 m)

Dimecres 1 de febrer de 2017

Hora de sortida: 2/4 de deu del matí.

Ubicació: Comarca del Bages.

Temps aproximat: 2 h 30 m (5 km)

Desnivell: 160 m

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i per la A-2 anirem fins a Abrera, on la deixarem per la sortida 582A en direcció a Manresa per la C-55.

Passat Monistrol de Montserrat, més endavant, agafarem la C-16 fins el Pont de Vilomara, on ens desviarem en direcció a Rocafort i Mura, on aparcarem prop del Centre d’Interpretació del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

També s’hi pot anar per l’autopista Terrassa – Manresa i seguir direcció Terrassa, Matadepera, Coll d’Estenalles i Mura.

Itinerari: Sortim des del Centre d’Interpretació de Mura (actualment escoles), baixant cap a la riera dels Nespres, que travessarem i girarem a l’esquerra. Anirem vorejant per l’altre costat seguint la pista més marcada i els senyals marrons.

La pista gira a la dreta, de pujada, abandonant la riera. Aviat, a la dreta ens quedarà el nucli de Mura i els seus camps de conreu.

En uns trenta minuts arribarem a un petit coll amb una creu de ferro, la Creu de la Vila. La vorejarem i reprendrem el camí que baixa per l’altre vessant resseguint la capçalera de barrancs i aviat veurem, incrustada a la roca, la masia de la Balma.

Més a la dreta, el casal de la Vila.

En arribar al fons de la vall, prop d’una bassa, el camí gira a la dreta i a pocs metres una fita ens mostra el corriol que hem de seguir, de pujada, pel costat d’un cobert de bestiar. Sobrepassarem el cobert i arribarem a una ampla pista que ens durà, cap a l’esquerra, al puig de la Balma.

Visitarem la masia, que conté un museu i un restaurant (Tel. 93 743 32 74) www.puigdelabalma.com

Desfarem el recorregut fins al cobert i davallarem pel mateix camp, que ens durà a la pista que hem abandonat i que porta al casal de la Vila.

En arribar a l’entrada del casal, recularem uns metres. Poc abans de l’arribada al casal, deixarem la pista per un corriol que surt de baixada i continua vorejant el casal, pel costat d’una alzina. Després davalla fent llaçades entre la vegetació.

El camí arriba al llit del torrent dels Codolosos. Seguirem la llera de baixada per la riba esquerra.

Poc abans de la seva confluència amb la riera dels Nespres hi ha la masia de cal Miqueló, a l'altra banda del torrent. Deixant un corriol que surt cap a l’esquerra, seguirem per la llera rocosa per l’altre costat.

Seguirem pel camí que voreja i de seguida travessa la riera dels Nespres en la direcció de Mura.

A l’altra riba de la riera trobarem l’antic Molí del Mig, que es pot visitar.

Passat el Molí, seguirem el camí. Aviat arribarem de nou al Centre d’interpretació de Mura (escoles).

Observacions: Ja vàrem fer aquesta sortida el 9 de gener de 2010. Aquí podeu veure la ressenya i fotos: http://maifemcim.blogspot.com.es/2010/01/puig-de-la-balma-606-m-parc-natural-de.html

Ruta senyalitzada.

Dinarem al restaurant Cal Carter de Mura. Tels. 93 831 70 36, 93 831 73 36, 608 897 365. Web: http://www.calcarter.net. Tornarem a casa als voltants de les cinc de la tarda.