diumenge, 16 de juliol del 2017

Pic de Noucreus (2.803 m) Pic de Noufonts (2.861 m)

Dimecres 12 de juliol de 2017

Hora de sortida: Cinc del matí.

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 6 h 30 m (11,7 km)

Desnivell: 1.066 m (acumulat)

Dificultat (1): Difícil.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem en direcció a Vic, fent parada abans d’arribar-hi a les 4 carreteres de Tona a fer el tallat.

Després seguirem passant per Vic, Ripoll, Ribes de Fresser i Queralbs, on aparcarem al pàrquing de l’estació del cremallera.

Agafarem el cremallera que passa per Queralbs a les 7:44 h i que arriba a Núria a les 8:04 h.

Itinerari: Un cop a Núria, sortirem per la part final de les vies del cremallera i passarem per un pont sobre el torrent del Coma d’Eina.

Les senyals del GR ens portaran pel costat dret del turó amplament arbrat i seguirem sota el bosc de pins negres.

El tram inicial segueix una ampla pista d’esquí. Aviat sortirem a camp obert i pujarem diferents replans herbats.

Sortejarem el frontal del Cap de Porc, que ens quedarà a l’esquerra. El camí ens acosta al riu i el creuarem per un pont (Pont de l’Escuder – 2.130 m – 40 m), just abans d’una important cruïlla de camins. Ens trobarem amb un pal indicatiu.

Deixarem el camí de l’esquerra que ens portaria directament fins al Coll i el Pic de Noufonts i seguirem el camí de la dreta, amb marques del GR, cap al Noucreus.

Superarem diferents replans herbats de la Coma de Noucreus, que pujarem i que ens acostaran al fons del circ glacial, lloc des de on començarem la dura puja en ziga-zaga pronunciat i entre zones de pedra descomposta, fins al coll de Noucreus (2.794 m – 1 h 35 m) amb molt bones vistes.

Agafarem el camí a la dreta i en cinc minuts estarem dalt del Pic de l Fossa del Gegant (2.805 m)

Tornarem enrere fins al coll de Noucreus i girarem a l’esquerra, seguint la cresta que puja, sense problemes al Pic de Noucreus (2.803 - 2 h 10 m) i seguint el camí, baixarem després fins al coll de Noufonts (2.652 m)

Per la mateixa cresta pujarem al Pic de Noufonts (2.861 m - 3 h 20 m)

Per baixar, tornarem al coll de Noufonts (30 min des de el cim), baixarem per la tartera, seguint un camí que neix en aquest lloc.

El camí de baixada és molt clar i no ofereix cap possibilitat de pèrdua (30 min des de el coll). Una mica més enllà de la cruïlla de camins, on enllaçarem amb el camí de pujada, creuarem el Pont de l’Escuder (2.130 m – 5 h 40 m) i baixarem fins a la vall de Núria, final del camí.

Observacions: Des de l’esplèndida vall de Núria, a la que accedirem mitjançant el cremallera, aquesta és una de les millors excursions circulars que podem fer per captar la bellesa de la zona.

Mapa de la ressenya i track:

Mapa (Instamaps; cal ajustar els zooms del mapa i del navegador): https://goo.gl/9K62Yg
Perfil (compeGPS): altituds del track ajustades (DEM).
Track: https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=18630414
Longitud: 11,7 km; altitud acumulada: 1.047-1.085 m; altitud màx.: 2.860 m; altitud mínima: 1.963 m; desnivell: 897 m

Vàrem fer aquest cim el 5 de juliol de 2008, tot fent l’Olla de Núria. Aquí podeu veure la ressenya: http://maifemcim.blogspot.com.es/2008/07/lolla-de-nria-pic-de-nou-fonts-2864-m.html

Dinarem quelcom al bar del Santuari de Núria. Tornarem a casa als voltants de les sis de la tarda.