dissabte, 13 de gener del 2018

Les agulles de Montserrat (990 m)

Dissabte 13 de gener de 2018

Matinal entre roques esculturals

Hora de sortida: Vuit del matí.

Ubicació: Comarca del Bages.

Temps aproximat: 4 h (7,5 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem per la A-2. Agafarem la sortida 570 i anirem en direcció Manresa / Montserrat i agafarem la B-111 (que després passa a dir-se BP-1101) fins a la zona de Can Maçana on hi ha un punt d’informació i una zona d’aparcament.

Itinerari: L’excursió comença a la zona d’aparcament de Can Massana per un camí ample. Al cap de quinze minuts trobarem un encreuament. Seguirem la pista principal (GR-7.2) que continua a l’esquerra i flanqueja suaument la muntanya. Al davant destaca la silueta de la mola anomenada la Cadireta.

Al cap de poca estona (30 minuts des de l’inici) un corriol pedregós, a la dreta, s’enfila entre arbustos per la dreta fins a la Roca Foradada, un balcó espectacular. Tornarem pel mateix camí fins al camí principal i, als cinc minuts, un sender a la dreta ens farà ascendir ràpidament fins que trobarem a l’esquerra el desviament al Coll de Porc (indicació). Passarem a frec de la font de Coll de Porc, normalment seca.

Del coll (1 h 15 m de la sortida) surten diferents camins: la travessa dels Frares cap a la dreta i, al davant, un sender marcat amb pintura groga que porta al refugi i a les agulles. Aquest darrer voreja les agulles entre el bosc salvant barrancs petits i secs amb pujades i baixades suaus.

Sense desviar-nos, arribarem al Refugi Vicenç Barbé (2 h 15 m de la sortida) un edifici discret situat a prop de les vies d’escalada més interessants.

Les marques grogues deixen enrere el refugi i, en poca estona, baixarem per una canal gens difícil malgrat que, de baixada, impressiona una mica.

El camí salta a l’altre vessant per retrobar el GR. Un cop a la pista principal, girarem a l’esquerra fins a Can Massana. Abans d’arribar als cotxes, trobarem una cruïlla a l’esquerra, amb un pal indicador que ens informa que a 5 minuts podem arribar a l’església romànica de Sant Pau Vell. Val la pena acostar-s’hi.

Observacions: La regió de les agulles és una de les més carismàtiques del Parc Natural de Montserrat. Paradís d’escalada, s’hi poden fer excursions amb panoràmiques espectaculars i grimpades senzilles. La ruta circular que proposem surt de Can Massana, puja el coll del Porc i passa a tocar del refugi Vicenç Barbé.

Tornarem a casa als voltants de les dues de la tarda.

Ja vàrem fer aquesta excursió el dissabte 20 de desembre de 2003. Aquí podeu veure la ressenya: https://maifemcim.blogspot.com.es/2003/12/montserrat-una-aproximacio-la-regio.html