dimecres, 6 de desembre del 2000

Sant Aniol d’Aguja (440 m.)

6 de desembre de 2000

Ubicació: Comarca de la Garrotxa.

Temps aproximat: 3 h. (9 km.)

Dificultat: Fàcil.

Itinerari: Agafarem l’autopista direcció Girona i sortirem per la sortida que indica Olot. Agafarem la carretera de Girona a Olot, abans d’arribar a Castellfollit, seguirem direcció Montagut i d’aquí direcció Sadernes.

En arribar a Sadernes hem de passar pel davant de l’Hostal de Sadernes i seguir la pista principal. En pocs metres trobarem una barrera (oberta fora de l’època d’estiu). Aquí ens indicaran si podem seguir endavant amb el cotxe o si hem de deixar-lo a l’aparcament que hi ha al costat de la barrera. Nosaltres volem començar a caminar a prop del pont d’en Valentí.

Seguirem la pista forestal que baixa prop de l’església de Santa Cecília, fins arribar al Pont de Valentí, visible des de unes roques del costat esquerre de la pista, estem a uns 2,5 km. de Sadernes i aparcarem. En aquesta zona hi ha un càmping.

Seguirem la pista forestal que al cap de poca estona es bifurca, agafarem la de l’esquerra ens baixa a creuar el riu, la seguirem fins arribar al Pla de la Muntada. El nostre camí s’endinsa en les parets que encaixen el torrent del Gomarell.

Podem gaudir de nombroses i fantàstiques vistes sobre el riu. On s’uneixen el Gomarell amb el torrent de La Comella la vall s’eixampla. Des de aquí tenim una bonica vista del Pic de les Canals davant nostre.

Una mica més amunt ens trobarem amb una cruïlla de camins, agafarem el de l’esquerra.

Seguirem el camí que sense més problemes ens portarà fins a Sant Aniol.

Tornarem pel mateix camí.

Observacions: Dinarem en un restaurant de la zona.

Tornarem a casa al voltant de les sis de la tarda.