dissabte, 27 de juliol del 2002

Puigllançada (2.406 m.)

27 de juliol de 2002

Ubicació: Comarca del Berguedà.

Dificultat: Fàcil.

Itinerari: Anirem per la B-30 fins a enllaçar amb l’autopista Terrassa / Manresa. Ens pararem a fer el tallat a l’àrea de servei de Montserrat. Esmorzarem en un bar de la Colònia Rosal. Seguirem direcció Berga, Bagà i Coll de Pal a on deixarem els cotxes.

Un cop deixats els cotxes només cal començar a pujar pel pendent de la dreta i arribarem al Cim del Puigllançada, inconfusible per la presència d’un repetidor de televisió en forma de gran pantalla. Es pot agafar el camí que es vulgui, anar directament cap amunt, de forma ràpida i recta o si volem podem anar fent una ziga-zagues.

Un cop dalt al cim, a 2.406 metres d’alçada, la panoràmica és impressionant, en un dia clar les vistes són impressionants. Pel cantó de pujada (Coll de Pal) veurem la Serra d’Ensija amb el seu cim de La Gallina Pelada, el Massís del Pedraforca, el Tanca la porta i el Cim de l’Àliga. Al cantó nord, direcció França podrem veure el poble de Font Romeu i tot el seguit de muntanyes que el segueixen i pel cantó nord-oest veurem el Puigmal.

Observacions: El recorregut d’aquesta excursió barreja la forta pujada i les pedres amb zones verdes.

Dinarem al restaurant Niu Nou de Bagà.

Tornarem a casa al voltant de les sis de la tarda.