dissabte, 24 de gener del 2004

Turó Gros del Montnegre (773 m.)

Dissabte 24 de gener de 2004.

El cim més alt de la comarca del Maresme.

Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí (matinal)

Ubicació: Comarca del Maresme.

Itinerari: Anirem fins a Sant Celoni per l’autopista AP-7 de Barcelona a Girona (sortida de Sant Celoni). Al sortir agafarem la carretera C-35 que va de Granollers a Girona, fins al Km. 22.

Santuari de Sant Martí de Montnegre. Carretera asfaltada des de Sant Celoni i pista en bon estat per a cotxes.

Sant Celoni. Travessar la carretera C-35 davant del parc de Bombers.

Pont sobre l’autopista. Seguir la carretera. No entrar a la urbanització Can Coll. Fi de la carretera asfaltada. Continuar per una pista en bon estat. Restaurant Can Batlle. Aparcar els cotxes.

0:00 h. - Davant de dos cartells blancs, deixarem la pista i agafarem el camí de la dreta.

0:20 h. – Can Riera de Vilardell, pati amb arcada d’entrada.

0:25 h. – Agafar el camí de l’esquerra cap a una bassa.

0:30 h. – després d’una nau o granja, girar a l’esquerra.

0:35 h. – Creuar rierol.

0:50 h. – Agafar camí de l’esquerra, no travessar rierol.

1:05 h. – Travessar pista, comença tros de més pujada.

1:10 h. – A ma dreta es veu Can Cases.

1:20 h. – Travessar camí.

1:40 h. – Fi del camí. Continuar a ma dreta per pista en bon estat. Coll Negre.

1:50 h. – Restaurant Montnegre, agafar el camí a ma esquerra. Poc abans desviament GR5 – GR92.

1:55 h. – Santuari de Sant Martí de Montnegre. L’església actual va ser construïda als segles XVII – XVIII, d’una sola nau i dues capelles a cada costat, senzilla portada coronada per un massís campanar de torre.

El camí comença a la pista de Sant Celoni a Montnegre a pocs metres de Sant Martí. Trobarem l’esplanada on hi ha el restaurant. L’ermita està uns metres més avall.

2:10 h. – Turó Gros. Uns trams de forta pujada i tapat en l’espessor del bosc trobem una torre de guaita força notable. Hem arribat dalt. Seguirem pel camí carener ara en baixada i alguna que altra pujada. El camí està en força mal estat i segons l’estació en que fem l’excursió es terra estarà enfangat i tapat de fulles que obligarà a anar amb compte. Som al punt culminant d ela Serra del Montnegre: El Turó Gros (773 m.)

Tornarem pel mateix camí.

Observacions: Excursió que s’enfila al punt culminant de la Serra del Montnegre. La pujada es realitza per camins molt bonics. El Turó Gros és el cim més enlairat del Parc del Corredor – Montnegre (773 m.) i té a més la categoria oficial d’assolir el punt més alt de la Serralada Litoral Catalana i també de la comarca on està situat: el Maresme. Des d’aquest turó no hi ha gaire visibilitat, però no n’hi ha perquè una magnifica roureda ens envolta i d’una altra manera ens permet gaudir d’aquest entorn privilegiat. La manca de bona visibilitat és un aspecte comú en les diverses talaies del Montnegre, però també s’ha de dir que els cims del Corredor i el Montalt ens compensen amb bones panoràmiques.

Tornarem a casa al voltant de les dues de la tarda.