dissabte, 15 de maig del 2004

Poblets de la solana (1.580 m.)

15 de maig de 2004

Ubicació: Comarca de la Cerdanya.

Temps aproximat: 3 h. (10 Km.)

Itinerari: Marxarem el dissabte dia 15 a 2/4 de vuit del matí. Farem el tallat pel camí. Anirem per l’autopista Terrassa – Manresa, fins a Berga i el Túnel del Cadí. Anirem fins a Bellver de Cerdanya.

Bellver de Cerdanya està situat a la carretera que va des de Puigcerdà o el túnel del Cadí fins a la Seu d’Urgell. A la carretera principal, als afores del poble, hi ha els indicadors que porten fins a Cortàs. És la zona del solell, a la banda oposada del riu en referència a Bellver. Els cotxes els podem deixar a Cortàs.

La ruta comença uns sis-cents metres abans d’arribar al poble de Cortàs. A l’últim revolt pronunciat ja hi ha les marques verdes i blanques del sender local, que no s’abandonen mai. En aquest punt es travessa el torrent Llevador. El camí puja fins a coll de Fans, es travessa una tanca oberta de pedra i es baixa fins al torrent de la Faca vella o torrent Pesdéller. El camí porta directament a Ordèn. En arribar a la font, al fons, es veu Talltendre.

Cal prendre el carrer a la dreta de l’església de Santa Maria d’Ordèn i, abans de la pujada cap a les cases, girar cap a la dreta, per un sender, seguint les marques verdes i blanques. Es travessa de nou el torrent de la Farga Vella i es puja fins al coll d’Éller. Travessant el coll hi ha molt bones vistes sobre la vall de la Cerdanya. Només s’ha de seguir aquest camí per arribar a Éller.

La tornada a Cortàs es fa per la carretera asfaltada. Si ens la volem estalviar, hem de deixar cotxes als dos pobles. Si ho fem a peu, tardarem al voltant d’una hora escassa per arribar a Cortàs.

Observacions: A la Cerdanya, vestida de verds primaverals i enjoiada amb milions de flors. Un paisatge salvatgement preciós amb tot allò que ens agrada i la bona companyia dels que vulgueu venir.

Al terme de Bellver de Cerdanya hi ha marcats fins a vuit itineraris diferents, sempre amb els senyals verds i blancs. En ocasions coincideixen amb altres rutes, algunes monogràfiques. Per exemple la Ruta dels Segadors, que travessa tot el Cadí, o un tram del Camí dels Bons Homes (GR-107)

L’Ajuntament de Bellver de Cerdanya organitza sortides guiades pels diferents pobles del municipi, de durades variables. Es poden fer a peu i, a l’hivern, amb raquetes de neu. També organitzen jornades mixtes a peu i a cavall.

Llibre de consulta: “La Cerdanya, rutes i passejades” Manel Figuera i Abadal. Editorial Sinopsis.

Dinarem en algun restaurant de la zona.

Tornarem a casa al voltant de les sis de la tarda.