dissabte, 26 de març del 2005

El Fustera (356 m.)

Data: dissabte 26 de març de 2005 (matinal)

Hora de sortida: 2/4 de 9 del matí.

Programa: El dissabte dia 26 de març sortirem a 2/4 de nou del matí. Sortirem direcció a Sant Climent del Llobregat amb cotxes. Per sortir plegats ens trobarem a l’hora indicada al Bar Bosch de Sant Boi, a on farem el tallat.

Ubicació: Sant Climent de Llobregat - Comarca del Baix Llobregat.

Temps aproximat: 2 h

Dificultat: Fàcil.

Desnivell: 150 m

ITINERARI: Des de la nova plaça que hi ha davant de l’Ajuntament ens dirigirem cap a la dreta, passant per la dreta de la riera fins arribar a l’avinguda Pau Casals. Pujarem per aquesta avinguda fins arribar al carrer Querol a on deixarem el cotxe i seguirem a peu les senyals blanques i vermelles del GR 92 en direcció nord.

Començarem a caminar per una pista forestal que passa prop del Torrent de Querol. La pista s’endinsa dins d’una petita vall on destaquen els marges amb cirerers. Després de passar prop d’unes alzines, la pista guanya alçada amb un pendent cada cop més pronunciat. Cal descartar tots els camins que ens surtin a dreta o esquerra, i seguirem els senyals.

Després d’una forta pujada, arribarem al Coll de Querol; amb una creu en mig de la cruïlla de varis camins. Deixarem els senyals del GR i seguirem per la pista que puja per l’esquerra en direcció oest. Caminarem per la carena entre un bosc jove amb vistes a la Serra de Güell, al Puigvicenç i al poble de Torrelles de Llobregat. De lluny veurem la torre de vigilància contra incendis del Fustera i la torre de comunicacions del Tabor.

Al arribar prop de la torre de vigilància estarem en el cim del Fustera (356 m.). la panoràmica es extraordinària: Sant Ramon, Sant Antoni i el Pi de Cartró en primer terme amb el marc del delta del Llobregat i de la serra de Collserola. Després d’un descans seguirem en direcció oest.

Pujarem al cim del Tabor (363 m.) un lloc un tant deixat a on conviu una petita ermita en honor de Sant Martí de Porres, un dipòsit d’aigua, el final de la urbanització de Can Güey i una torre de comunicacions. Pujant fins a la part posterior del dipòsit d’aigua i prop d’un bonic pi, podrem admirar una excel·lent panoràmica de la Serra del Garraf a on destaca el Castell d’Eremprunyà.

Tornarem pel mateix camí.

Observacions: El Fustera és la muntanya més alta (356 m.) de l’anomenada serra - vestíbul del Garraf i l’Ordal. La seva extraordinària situació ha estat aprofitada per posar-hi una torre de vigilància contra incendis, ja que, des de el cim es domina un ampli panorama dels boscos d’aquesta zona de la comarca.

El seu nom indica clarament que havia estat antigament lloc d’extracció de fusta compaginat amb el cultiu de la vinya en els marges avui abandonats o substituïts pel cultiu de les cireres. Per desgràcia, avui arriba fins al seu cim la urbanització Can Güey que fou construïda en la zona a on existien els boscos més frondosos.

Arribarem a casa a quarts de dues del migdia.