dimarts, 9 de novembre del 2010

Tossal de la Torreta (1.677 m.) i Tossal de Mirapallars i Urgell (1.668 m.)

dissabte 13 de novembre de 2010

Ubicació: Comarca de la Noguera.

Temps aproximat: 5 h. (18,7 km.)

Programa: Sortirem de casa i agafarem la A-2 fins a Cervera. D’aquí anirem en direcció a Agramunt, Artesa de Segre i Vilanova de Meià, agafarem la carretera en direcció a Mata-solana i fins al coll de l'hostal Roig on hi ha una masia. Aparcarem els cotxes uns metres sota el coll en una pista de terra que comença a mà dreta. Punt d'inici: Hostal Roig (1.095m)

Itinerari: Deixarem els cotxes a la pista de terra que comença uns metres per sota el coll de l'Hostal Roig, al costat de les runes d'una antiga construcció i d'un pal indicador.

Per aquesta mateixa pista començarem a endinsar-nos al bosc seguint les marques del GR 1 que de vegades s'aparta de la pista per fer drecera, però que sempre hi torna.

La pista que va agafant pendent, comença a endinsar-se al Montsec, primer pel costat d'alguns camps i després pel mig del bosc de roures.

Poc a poc la vegetació va canviant i els roures deixen pas a pins i matolls.

Quan portem més d'una hora pujant, arribarem a una cruïlla on hi ha un pal indicador que assenyala la direcció que cal prendre per pujar al Mirapallars.

Cal abandonar la pista que anàvem seguint i fent cas del pal indicador prendrem el nou camí a mà esquerra.

El camí flanqueja la base del cim del Mirapallars i s'encarà cap a un coll. Arribat al coll, només s’ha de seguir la carena a mà dreta per arribar al cim del Mirapallars (1.672 m.). Capsa metàl·lica amb bloc per signar.

Des d’aquí seguirem carenejant, perdent una mica d’alçada, per després enfilar-nos, per un camí evident, al visible cim del Tossal de la Torreta (1.677 m.) que reconeixerem per tenir un vèrtex geodèsic. És el cim més alt de la comarca de la Noguera.

Des de aquest cim, baixarem seguint la pista que havíem deixat per pujar al Mirapallars d’Urgell, fins al punt de confluència en el que seguirem baixant pel mateix camí de la pujada i fins al cotxe.

Observacions: Dinarem al Restaurant del Casal Municipal, c/. La Font, 8 Telèfon: 973 41 50 46 de Vilanova de Meià. Negoci familiar amb l'entranyable ambient de poble, el caliu de tota la vida. L'especialitat de la Ramona són el peus de porc i el conill amb bolets. Les postres són casolanes.

Tornarem a casa als voltants de les sis de la tarda. Per llegir la crònica de la sortida, cliqueu aquí: http://molinsdeferro.blogspot.com/2011/01/tossal-de-mirapallars-i-urgell.html