divendres, 18 de juliol del 2014

Cambra d’Ase (2.750 m.)

Dissabte 19 i diumenge 20 de juliol de 2014

Sortida final de temporada

Hora de sortida: sis del matí.

Ubicació: Comarca del Capcir.

Temps aproximat: 6 h. 30 m.

Dificultat: Difícil.

Programa pel dissabte 19 de juliol: Sortirem a l’hora esmentada, agafarem l’autopista Terrassa – Manresa i seguirem direcció túnel del Cadí, (on pararem a fer el tallat). Seguirem direcció Puigcerdà, Bourgmadame, Saillagouse, Eina i Eina 2.600.

Itinerari: Arribarem a l’estació d’Eina 2.600 i aparcarem en un pàrquing a l’Est de l’estació (1.790 m.). Pujarem cap a l’Est per una pista tancada per una barrera. Deixarem a l’esquerra una gran antena, a la dreta (Sud Oest) una zona de moltes branques, i continuarem per aquesta pista uns 500 m, en direcció Est – Sud Est.

A 1.835 m. d’alçada, trobarem una pista més important que la pujarem durant uns cinc minuts cap a la dreta (Sud Oest).

0 h. 30 m.: Giravolt (Cota 1.873 m.) Abandonarem la pista per pujar per un camí per l’eix de la vall (pista d’esquí a l’hivern). A 2.040 m, travessarem un llarg camí i seguirem la grimpada.

A 2.280 m. trobarem un replà amb les runes d’una cabana. Continuarem pujant per l’eix de la vall.

A 2.360 m. deixarem a l’esquerra un camí destinat a un remuntador mecànic i, cinc minuts més tard, per sobre del corredor, arribarem a una zona d’herba i ens dirigirem en direcció Sud – Sud Est i veurem unes grans fites.

2 h. 30 m.: Fites (2.590 m.) Un camí puja cap al Sud est, ara la cresta és ben visible.

Després d’una altra fita (2.680 m.) el camí passa una mica a la dreta d’un filferro. Deixarem a la dreta un promontori (2.711 m.) i baixarem una mica. Tindrem una vista impressionant del Cambra d’Ase.

Un collet (2.680 m.) i el camí puja per un costat en direcció Sud – Sud Est. A 2.720 m. trobarem l’aresta que esdevé una mica aèria. La farem  per la dreta, una mica més fàcil). Aquesta part final, abans d’arribar al cim, requerirà una mica d’atenció i de precaució.

3 h. 30 m.: Cambra d’Ase. Fita al cim (2.750 m.)

Baixarem pel mateix camí.

Ens endurem quelcom per esmorzar i per dinar.

Anirem als diferents llocs on estem hostatjats. El lloc triat, com a referència, és Cal MARRUFÉS a Age petit poble a 2 km. de Puigcerdà (http://www.calmarrufes.cat/web/ca/ ) tel. 972 14 11 74, el preu per una habitació doble oscil•la entre 80.- i 90.- Euros (segons l’habitació) i inclou l’esmorzar, agradable hotel rural gestionat pel company Lluís Bosom i la seva família.

Després d’una bona dutxa i de descansar una mica, ens concentrarem en el lloc que ja s’informarà, a 2/4 de vuit de la tarda, i des de aquí anirem a sopar al restaurant Trumfes de Llívia. Tel. 972 146 031 http://www.restaurantrumfes.com/pages/ca/inici.php , on tenim taula reservada a 2/4 de deu per fer el sopar de final de temporada. Tenen un menú molt interessant per 25.- Euros.

Programa pel diumenge 20 de juliol: Ens trobarem (ja esmorzats) a les 10 del matí a la rotonda d’entrada a Puigcerdà, en el costat del desviament de la carretera que va a Age.

Anirem fins a Les Angles, passat per Saillagouse i Mont-Lluís. Un cop a Les Angles, des del punt més alt de la població surt una petita carretera que ens portarà fins el llac de Vallserra (Balcère, en francés) (a 2,5 km.), que està situat a 1.770 m d’altitud, en un marc incomparable i envoltat d’un bosc de pins. És fàcilment accessible a peu, amb cotxe (carretera asfaltada) o en servei llançadora.

Ofereix una zona condicionada per als pícnics, una cafeteria i un refugi per a pescadors, així com un penyal d’escalada per a debutants i escaladors experimentats.

Passejarem per la zona, farem la volta al llac i anirem a dinar. Després tornarem a casa.

Observacions: Davant de la carena fronterera, el Cambra d’Ase (o Cambre d’Aze), aixeca les seves formidables muralles per sobre de la estació d’esquí de Sant Pere dels Forcats, veïna de la d’Eina. Remarcable observatori sobre la Cerdanya i el Capcir.

El diumenge, arribarem a casa sobre les set de la tarda.