diumenge, 25 de gener del 2015

El Fornell – Pla de Llet (2.145 m.)

Dissabte 24 de gener de 2015 i dijous 12 de març de 2015

Ubicació: Comarca de la Cerdanya.

Temps aproximat: 4 h. (8,5 Km.)

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada. Agafarem l’autopista Terrassa – Manresa, i després seguirem per l’eix del Llobregat en direcció a Berga i el túnel del Cadí. Ens pararem a fer el tallat a l’àrea de servei del túnel. Després seguirem en direcció a Martinet.

A Martinet ( N-260 ) agafarem la carretera que duu a Lles de Cerdanya i al Llacs de la Pera. Prendrem la desviació a Aransa. Seguirem per la pista cimentada fins l’aparcament de les pistes d’esquí de fons on deixarem els cotxes. Estem al punt de encreuament de moltes rutes, anomenat El Fornell.

Itinerari: Aquesta ruta té el seu origen al Fornell i segueix la pista forestal fins a l’àrea recreativa de Prat Miró, a l’encreuament entre Pollineres i el Mirador.

La ruta segueix la pista que va al Mirador i a Bescaran fins a la Collada de Dalt (sender núm. 14), d’allà continua endavant fins a Coll de Queralt també per pista forestal.

Es tracta d’un tram de ruta amb unes vistes impressionants i el punt culminant és el mirador del Pla de Llet, un fabulós mirador del Baridà. El presideix una escultura feta per l’ICONA. La tornada al refugi del Fornell es fa pel sender núm. 2 fins a la part baixa de Prat Miró i la palanqueta, i després es refà el camí fet fins al Fornell.

Davant del restaurant veurem a l’esquerra uns rètols verds, vermells i blaus. Un pal indicador ens mostra la ruta marcada en color vermell. Començarem a caminar per aquest ample camí. De seguida passarem una zona d’esbarjo. Davant nostre i abans dels arbres veurem un rètol (carbassa-vermell) de ruta amb raquetes que seguirem deixant a la dreta la pista.

Caminarem pel mig del bosc amb trams fressats i altres de camp a través. Abundants pintures als arbres ens indicaran el camí. Travessarem un petit pontet. També creuarem alguna vella pista. Aquest preciós i tranquil recorregut ens duu al pla conegut com a Coll de Queralt on a l’estiu, les vaques pasturen. Anirem uns metres pel prat fins creuar una pista.

Les pintures ens portaran a la carena de la muntanya molt a prop de la pista. En un collet gaudirem de la vista de la Serralada del Cadí. Tot seguint les pintures arribarem al cim del Pla de Llet, preciós mirador de la zona.

Per tornar podem fer un camí diferent al de l’anada. Podem agafar la pista amb el rètol de ruta nº 2 (per les Collades)

Caminarem davallant tranquil•lament. Poc després del Coll de Queralt arribarem a una cruïlla de pistes. Deixarem a la dreta la ruta 2 i seguirem recte.

Pujarem lleugerament per apropar-nos al Coll de Dalt. En arribar a la Font Freda, enllaçarem amb una pista que duu a Bescaran i que seguirem anant cap a la dreta (N). Tot baixant arribarem al refugi de Prat de Miró on trobarem la bifurcació de la pista que duu al Refugi de les Pollineres.

Seguirem en direcció Est davallant suaument per la mateixa pista fins arribar on havíem deixat el cotxe.

Observacions: L'itinerari ens porta al mirador de Pla de Llet des del Fornell, a l'Estació d'Esquí de Fons d'Arànser. Passarem per diferents ambients, caracteritzats per prats, boscos de pi negre i altres formacions vegetals. Finalment, gaudirem d'una excepcional panoràmica sobre la serra del Cadí, la vall del Segre i de la Cerdanya.

La idea és fer la sortida amb raquetes de neu. A hores d’ara no hi ha neu, però es preveuen nevades per demà i dissabte. Els que no tingueu raquetes de neu, si neva (si no, farem la sortida sense raquetes....) les podeu llogar a diferents llocs, entre d’altres a les botigues Vèrtex de Barcelona i Sabadell i també a la pròpia estació d’esquí. Els/les que les vulgueu llogar a l’estació, m’ho haureu de dir, doncs faria la reserva de les raquetes.

Dinarem al restaurant Cal Lliuret de Travesseres, tel. 629 726 165 www.callliuret.com amb uns arrossos espectaculars. Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.