dissabte, 21 de febrer del 2015

Puig Madrona (341 m)

Dissabte 21 de febrer de 2015

Hora de sortida: ¾ de nou del matí.

Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.

Temps aproximat: 4 h (11 Km)

Desnivell: 350 m

Programa: Sortirem de casa l’hora esmentada i anirem direcció Molins de Rei i El Papiol. Deixarem els cotxes a l'estació del tren de El Papiol que està situada al costat mateix de la carretera (C-1413a) que va de Molins de Rei a Rubí, (hi ha indicacions, no s’ha de pujar a dalt del poble), aparcarem els cotxes al pàrquing de l’estació.

Itinerari: Sortirem caminant cap a l’esquerra i travessarem l’autopista per un túnel, en direcció al centre d'El Papiol on hi serem en 15 minuts, ens acostarem a veure el Castell (S. XII) i esmorzarem en un bar de la població.

Continuarem direcció a Les Escletxes un lloc amagat i curiós que val la pena visitar (160 m.) Es tracta d’unes esquerdes naturals de roca, equipades per escalar.

Seguirem una pista transitable ben senyalitzada amb pals indicadors. Nosaltres per anar al Puig Madrona seguirem l'itinerari G02, que a més coincideix amb tot moment amb el PC-C35 (senyals grogues i blanques)

Anirem caminant per pistes amples ben senyalitzades però de tant en tant les deixarem per buscar algun corriol que ens torni de desembocar novament a la mateixa pista, sota l'atenta mirada del Puig Madrona, que amb la torre de guaita ens serveix per orientar-nos.

Seguiríem camí fins l’Ermita romànica de la Salut (S. IX – XI), lloc de pelegrinatge de la gent de rodalies.

A partir d'aquí agafarem un corriol ben marcat que puja amb força fins dalt del cim del Puig Madrona, amb la seva torre de guaita i vèrtex geodèsic (341 m.) on hi tindrem unes vistes de quasi be tot el parc de Collserola, amb el Tibidabo al fons. Es pot divisar tota la plana del Llobregat, i les impressionants muntanyes de Montserrat, la Mola i Sant Llorenç del Munt.

Sortirem del cim, en direcció contrària a la que hem pujat, el camí baixa en forta pendent.

Tancarem la ruta circular passant pel costat del cementiri de Roques Blanques i per les masies de Can Barba i Can Domènec amb els seus camps de cireres, presseguers i ametllers fins arribar de nou a l’estació.

Observacions: Dinarem al restaurant Can Colomé, Carretera de Caldes, El Papiol. Telèfon:93 673 05 17. Tornarem a casa als voltants de les quatre de la tarda.