dimarts, 11 d’octubre del 2016

Estany de Flamisella (2.207 m.)

Dissabte 15 d’octubre de 2016

Hora de sortida: Vuit del matí.

Ubicació: Comarca del Pallars Sobirà.

Temps aproximat: 6 h. 45 m.

Programa: La proposta és de marxar el dia abans (divendres 14 d’octubre) a la tarda i anar a dormir a algun lloc de la zona (per exemple l’Hotel Riberies de Llavorsí), població situada a l’entrada de les valls de Ribera de Cardós, Vall Farrera, Tavascàn, etc.

Per arribar-hi agafarem l’A-2 passant per Igualada i sortint a l’alçada de Cervera (sortida 520) per seguir direcció Agramunt, Artesa de Segre, port de Comiols, Aitona, Tremp, Pobla de Segur, Sort i Llavorsí.

A Llavorsí, agafarem la carretera que surt a la dreta i anirem fins a Tavascàn. Passat Tavascàn, poc abans d’arribar a Quanca, trobarem les bordes de Graus (càmping) a la dreta de la carretera. A l’esquerra hi ha un aparcament on podrem deixar els cotxes.

Itinerari: Començarem a caminar a les bordes de Graus (1.360 m.) en direcció a Noarre, per l’itinerari número 3, senyalitzat del Parc Natural de l’Alt Pirineu. També ens hi ajudaran les marques blaves de la ruta “La Porta del Cel”.

Baixarem a creuar el riu Tavascàn per un pont de fusta. Seguidament girarem a l’esquerra (Nord) i ens endinsarem en un bosc de til·lers, freixes i avellaners (pal indicador). Sota nostre, a l’esquerra, veurem la presa de Graus. En una bifurcació agafarem el camí de la dreta que puja a través d’una ombrívola pineda. El soroll ens indica la proximitat de la cascada de Noarre.

Més amunt cercarem el riu del mateix nom i el remuntarem fins a les bordes de Noarre (1.593 m. – 1 h. 15 m.)

Seguirem les marques blanques i vermelles de l’Alta Ruta Pirinenca i ens dirigirem al NE per un pintoresc caminet envoltat de flors i violes.

Resseguirem el curs del riu Noarre, situat a la dreta, i ens endinsarem en un bosc de bedolls. A les proximitats del Forcat de Guerossos (2 h.), el camí gira a l’esquerra i s’enfila per anar a travessar el riu Flamisella. Aquí les aigües cauen estrepitosament i formen una cascada espectacular (moment fotogràfic....)

Després d'una forta pujada, assolirem la pleta de Guerossos (2.000 m. - 2 h. 45 m.), deixarem a la dreta el camí a Certascan i ens dirigirem al NO, agafant com a referència les restes d’una borda. El camí, desdibuixat, té marques de pintura vermella i alguna fita. Una nova forta pujada entre zones herbades i algun tram de roques.

Arribarem al riu Flamisella i el creuarem per uns prats on a l’estiu acostumen a pasturar vaques i cavalls. Ja només ens queda una pujada suau fins a l’estany de Flamisella (2.207 m. - 3 h. 15 m.)

Des de la seva vora contemplarem els cims que l’envolten, com ara el pic de la Lloa, el de la Roia i el Flamisella.

Tornarem pel mateix camí.

Observacions: Aquesta senzilla excursió ens permetrà veure la tardor en tot el seu esplendor i visitar una mostra del patrimoni cultural del Pallars com són les bordes de Noarre, així com també gaudir de la riquesa de la flora i la fauna que ens ofereix l’indret. Les aigües tranquil·les de l’estany de Flamisella ens transmetran una serenor que ens convidarà a passar-nos-hi una bona estona.

Ens haurem d'endur l'esmorzar i quelcom per dinar. Tornarem a casa als voltants de les vuit del vespre.

L’hotel proposat per anar a dormir el divendres és el Hotel Riberies de Llavorsí, http://riberies.cat/ Tel: 973 622 051.