dijous, 20 d’octubre del 2016

Camí de la Torre d’en Malla (130 m.)

Dimecres 19 d’octubre de 2016 i dissabte 17 de febrer de 2018

Hora de sortida: Deu del matí.

Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.

Temps aproximat: 2 h. 30 m. (7 km.)

Dificultat: Fàcil.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem a l’autopista AP-7 en direcció a Girona. Agafarem la sortida 17 i ens incorporarem a la C-59 en direcció a Caldes de Montbui. Agafarem la sortida en direcció a Can Boada vell / Palau-Solità i Plegamans / Riera de Caldes. Seguirem per la carretera B-143 fins a una rotonda, on un cop passada, girarem a la dreta i agafarem el camí del Cal Traitor fins a l’ermita de Santa Maria de Gallecs, on aparcarem.

Itinerari: Km. 0 - 99 m.: Agafarem el corriol que baixa pel darrera de l’església a la riera del Caganell, que seguirem cap a la dreta.

Hi destaquen els nombrosos mirabajans i els enormes plataners que flanquegen el camí.

1 km.- 90 m.: Arribarem als aiguamolls de Can Salvi i poc després el camí gira a l’esquerra per arribar a la carretera BV-5154. A l’altra banda de de la carretera, en un punt més elevat, veurem la masia de Can Jornet Xic.

2 km. - 104 m.: Pel davant de Can Jornet, en direcció E, surt de pujada la pista que ens durà a la Torre d’en Malla. Passats 200 m. som al punt més elevat d’aquesta pista.

2,8 km. - 120 m.: Arribarem a un encreuament. A la dreta tenim el gran edifici de Cal Cònsol, en el Camí de Sant Valerià. A l’esquerra el camí du al Bosc de Can Veire. Nosaltres seguirem tot dret en baixada, a la Torre d’en Malla.

3,1 km. - 112 m.: Visitarem l’antiga masia d’estil gòtic i d’origen romà (restaurada) de la Torre d’en Malla. És una gran masia documentada a l’any 904. Destaquen les dues torres de defensa, les gran dimensions del conjunt i les finestres gòtiques. Se sap que al segle X pertanyia al monestir de Sant Cugat del Vallès, amb el nom de Vila Alvir, i que fins passada la Guerra Civil, en fou propietària la família Mandri. És interessant el seu antic safareig i la font que hi ha uns metres més avall, probablement provinent de l’època romana.

Tornarem a l’encreuament del km. 2,8 per prendre cap a la dreta en la direcció NO del Bosc de Can Veire, ben recte de pujada.

4 km. - 130 m.: Som en la pineda del bosc d’en Malla. El camí segueix fent esses primer de baixada per després pujar fins a la carretera de Sabadell a Granollers.

4,9 km. - 130 m. : Sense trepitjar la carretera, girarem a l’esquerra baixant per un corriol que s’endinsa en el Bosc de Can Veire, cap el SO.

5,5 km.: Pel costat d’una zona de lleure, seguirem en la mateixa direcció, de baixada, i passarem un rierol per un pontet. El camí ens du a les cases de Gallecs.

6,1 km. - 103 m.: Ens trobarem en un prat d’herba i per la carretera, cap a l’esquerra, arribarem en pocs moments al punt de partida.

7 km.: Santa Maria de Gallecs, zona d’aparcament.

Observacions: Es tracta d’un recorregut circular. El camí és planer i està senyalitzat amb fites grogues.

Dinarem al restaurant Cuynes de Granollers, c/. Marià Sans, 20, tel. 93 861 30 37, http://www.restaurantcuynes.com/ Tornarem a casa als voltants de les cinc de la tarda.