diumenge, 22 d’abril del 2018

GR-7 - GR-171: Al voltant del refugi Caro (1.224 m)

Dissabte 21 d’abril de 2018

Ubicació: Comarca del Baix Ebre.

Temps aproximat: 8 h (17,4 km)

Desnivell: 1.000 m (acumulat)

Dificultat (1): Difícil.

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i anirem per l’autopista C-32 i després l’AP-7. Ens pararem a fer el tallat a l’àrea de servei del Médol. Després seguirem i sortirem per la sortida 40 en direcció a l’Aldea i Tortosa.

Agafarem la carretera T-342 de Tortosa en direcció als Reguers. A un parell de quilòmetres de Roquetes agafarem a l’esquerra la pista asfaltada en direcció a la urbanització Els Plans del Mascar, on veurem el rètol indicador del refugi Caro. Aparcarem al costat del refugi.

Itinerari: Des del refugi Caro sortirem a la carretera i l’agafarem a l’esquerra (Restaurant Pou de Neu) fins a trobar una casa curiosament decorada amb pedres a les parets; al seu costat surt el GR-171.

L’agafarem i passarem entre diverses cases fins a sortir a un sender que ens portarà per la part alta del barranc de la Vallfiguera fins que baixarem a creuar-lo.

Tot seguit continuarem pujant suaument per l’altre vessant sota unes agulles característiques.

Seguirem GR per passar el coll de Vallfiguera (859 m – 1 h 30 m) i baixarem per un camí ben dret fins a les cases del Toscar, amb la font i ermita de Santa Magdalena (3 h)

A tocar d’aquesta ermita i al costat d’un transformador deixarem el GR per agafar a la nostra esquerra un camí de pujada cap a les Clotes indicat amb uns senyals de pintura vermella.

Pujarem pel barranc del Bosc Negre fins al coll de Carabasses, on trobarem el GR-7 (6 h) que hem de seguir a l’esquerra; si el seguim a la dreta, a uns 350 m trobarem el refugi lliure de les Clotes amb una acollidora esplanada per descansar-hi.

Reprendrem el GR-7 i retornarem al coll per continuar per la carena fins que el sender baixa cap al mas de Soldevila (6 h 30 m), on girarem a l’esquerra per pujar als plans de Llinars, amb bones vistes del Caro.

Vàrem caminar per aquesta zona en la sortia al sostre comarcal de la Tosseta Rasa http://maifemcim.blogspot.com.es/2005/01/tosseta-rasa-1217-m.html el 29 de gener de 2005.

Caldrà estar atents als senyals blancs i vermells i seguirem en direcció S fins a baixar altre cop cap al barranc de la Vallfiguera, on trobarem una pista que ens retornarà a les cases del Mascar. Seguidament i sense deixar els senyals del GR-7 agafarem un corriol a la nostra esquerra per arribar al refugi.

Observacions: Al Parc Natural dels Ports hi ha diversos GR i PR. La proposta que us presentem aprofita el punt d’encontre entre el GR-7 i el GR-171 al refugi Caro i transcorre per paratges característics d’aquest espai natural com ara el barranc de la Vallfiguera o les fonts del Toscar.

Excursió amb força desnivell acumulat. Itinerari ben senyalitzat. Aquest recorregut pel GR-7 i el GR-171 ens permetrà gaudir de bones panoràmiques del massís dels Ports.

Existeix la possibilitat de veure orquídies.

Ens endurem el dinar. Tornarem a casa als voltants de les vuit de la tarda.