dilluns, 2 d’abril del 2018

Cims del Pla de les Pasteres i Serrat dels Evangelis (1.897 m)

Dissabte 31 de març de 2018

Excursió amb raquetes de neu

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 6 h (12 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem direcció a Vic, parant-nos abans a les 4 carreteres de Tona a fel el tallat (i el que caigui...)

Després seguirem direcció Ripoll, on ens desviarem a la dreta en direcció a Sant Joan de les Abadesses i Camprodon. Un cop a Camprodon seguirem per la carretera passant per Llanars. Un cop passat Llanars, agafarem una carretera a l’esquerra que ens durà als pobles de la Roca i Abella.

Des de Abella, anirem fins al conjunt de cases de Can Gallifa, a les quals s’accedeix per una carretera pavimentada i estreta que continua més enllà del poble d’Abella.

Itinerari: Circular: Veïnat de Can Gallina – Devesa del Rei – Cap del Serrat – Plana d’en Gou – Plana de la Jaça – Font dels Plans – Pla d’Estevenet – Coll de Pal – Pla de les Pasteres – Serrat dels Evangelis – Font del Plans – Veïnat de Can Gallina.

0 h 00 m: Veïnat de Can Gallina (1.200 m) Seguirem la pista ascendent en direcció Sud. (el primer tram de pista es pot fer amb vehicle 4x4 i aparcar un parell de Kms més endavant)

0 h 15 m: Seguirem guanyant alçada de manera progressiva per la pista principal. Creuarem un bosc conegut com la Devesa del Rei. Marques grogues.

0 h 30 m: Entrarem en una zona de prats coneguda com el Cap del Serrat. La pista es va reorientant en sentit Oest, i després en sentit Sud-oest.

0 h 45 m: Falsa bifurcació. Els dos ramals de la pista s’uneixen en breu.

0 h 55 m: Plana d’en Gou. Bifurcació. Deixarem una pista perpendicular a la nostra esquerra i seguirem recte en direcció Sud-oest. Marques grogues.

1 h 00 m: Nova bifurcació. Cartell indicador. Creuarem una pista transversal i seguirem en direcció Sud-oest per la pista principal. A continuació seguirem un llarg tram de pista, sense pèrdua possible.

1 h 45 m: Plana de la Jaça. A l’alçada d’un revolt ben marcat, farem drecera continuant directament en direcció Sud-oest, tot pujant per les pendents nevades.

1 h 50 m: Font dels Plans (abeurador). Tornarem a coincidir amb la pista. Seguirem el traçat ascendent en sentit Sud-oest, per una mena de senders paral·lels. Marques grogues.

2 h 30 m: Pla d’Estevenet. Filat. Mena de collet. Ara comença un flanqueig en sentit Sud-oest tot creuant els Plans de Pòrtoles, i encarant la coma situada sota el coll de Pal. Passarem per sota d’una roca i encararem la coma ascendent en sentit Sud.

3 h 15 m: Coll de Pal (1.779 m) Filat. Restes d’unes mines. Pujarem pel suau llom en sentit Nord-est. L’ascensió resulta una mica monòtona.

3 h 45 m: Pla de les Pasteres (1.897 m) Ample cim amb bones vistes panoràmiques. Seguirem el cordal en sentit Est, davallant lleugerament a l’esquerra de la divisòria. A l’alçada d’una gran fita, farem un tram d’aresta on ens haurem de treure les raquetes. seguirem per la part alta del cordal.

4 h 30 m: Serrat dels Evangelis (1.894 m) Vèrtex geodèsic. Baixarem en direcció Nord-oest a la recerca d’una coma situada per sota de la part central del darrer cordal que hem fet, el qual davalla en sentit Nord, directament a la font dels Plans.

5 h 00 m: Font dels Plans. Ja estarem en terreny conegut. Seguirem pel camí que hem pujat, fins al punt d’inici de la ruta.

6 h 00 m. Veïnat de Can Gallina (1.200 m)

Observacions: Ens endinsarem en una de les valls menys conegudes de la zona de Camprodon. En ella descobrirem el petit poblet d’Abella. Un racó de pau i tranquil·litat.

En aquesta excursió podrem gaudir del meravellós encant d’aquestes contrades des d’una perspectiva diferent.

Per fer aquesta excursió caldrà dur raquetes de neu i grampons.

Dinarem al restaurant Can Pei a La Roca (Vilallonga de Ter) Telèfon: 972 74 12 76. Tornarem a casa als voltants de les vuit de la tarda.