diumenge, 23 de setembre del 2018

Coll de Conflent - Alta vall del riu Salòria (2.206 m)

dissabte 22 de setembre de 2018

Hora de sortida: Sis del matí.

Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.

Temps aproximat: 5 h 30 m (10,4 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem en direcció a Andorra, passant per la A-2 i per Ponts, on ens aturarem a fer el tallat. Després seguirem en direcció a Andorra i ens desviarem a Ós de Civís (tot i que Os de Civís és de Catalunya, per accedir-hi cal entrar a Andorra)

Un cop a Os de Civís, agafarem una pista asfaltada, que surt per l’altre costat del poble, i puja fins la Fonda d’Aòs, antiga Borda de la Plana, al final de la carretera asfaltada.

Itinerari: Després d’aparcar el vehicle, es comença a caminar per la pista que va al coll de Conflent. En un revolt a l’esquerra, per la dreta s’inicia una altra pista més estreta i en pitjor estat que penetra per la vall del riu Salòria i que nosaltres seguirem.

Al punt on la pista fa un gir per enfilar-se cap a la muntanya, s’ha de continuar paral·lels a la vall a través d’un sender que a vegades es desdibuixa. Després de passar pel paratge conegut com el Pla de la Cabana, el bosc va deixant pas als prats típics d’aquesta altitud. S’ha de salvar algun rierol mentre es guanya desnivell.

Després d’algunes ondulacions del terreny, s’arriba al coll de Conflent. Bona vista sobre les últimes valls de l’Alt Urgell i sobre els cims del Pallars.

De tornada, es pot seguir un camí paral·lel a la pista d’accés al coll de Conflent. S’ha de prestar atenció a un indicador situat a la dreta del camí que assenyala la ruta cap a Servellà. Aquest camí, marcat amb senyals grogues i alguna fita, després del coll de Servellà, descendeix i enllaça amb la pista que puja d’Os de Civís. Al costat de la pista s’hi intueix un sender que descendeix amb rapidesa i que permet tallar camí salvant alguns dels revolts fins a arribar a l’indret on s’ha deixat el vehicle, tot i que per baixar amb més comoditat és millor fer-ho per la pista.

Agafarem els cotxes i ens aturarem una estona a San Julià de Lòria, per si algú/na vol fer alguna compra.

Observacions: Os de Civís és un poble (municipi de Valls de Valira) de la comarca de l’Alt Urgell al qual es té accés, mitjançant carretera asfaltada, des de Sant Julià de Lòria (Andorra). Aquest itinerari recorre la part alta de la vall del riu Salòria, des de la Fonda d’Aos, situada al final de la ruta asfaltada, fins al coll de Conflent, des d’on es veu una panoràmica magnífica de gran part del Pirineu de Lleida.

Dinarem a l’Hostal La Font a Os de Civís, tel.: 973 369149, https://hostal-lafont.com/restaurant/ . Tornarem a casa als voltants de les vuit del vespre.