dijous, 29 de novembre del 2018

Montllobar (1.103 m)

Dimecres 28 de novembre de 2018

Ubicació: Comarca del Pallars Jussà.

Temps aproximat: 2 h 30 m (5 km)

Dificultat (1): Fàcil, excepte el tros final de forta pujada que pot relliscar.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem per la A-2 fins a la sortida 157 que anirem en direcció a Agramunt i Artesa de Segre. Ens pararem a fer el tallat a El Pont d’Alentorn i després seguirem en direcció a Tremp. A tremp agafarem la carretera C-1311, que uneix Tremp amb el Pont de Muntanyana.

En aquesta carretera de Tremp a Pont de Muntanyana, per la meitat de la distancia, passarem per el Poble de Fígols de Tremp i a uns 2 km arribarem al Coll de Montllobar. Hi ha una esplanada amb vistes i per deixar el cotxe i també uns bancs per seure. Deixarem el cotxe en aquest punt i comencem a caminar.

Itinerari: Travessarem la carretera i ens fixarem que hi ha un pal indicador que ja ens diu la ruta per arribar al Castell de Montllobar (que ja el tenim a la vista) i a un fantàstic mirador de la vall.

Pujarem suaument per pista fins gaire be el castell. Per arribar al castell sortirem de la pista i agafarem un corriol que surt a l'esquerra i que ens portarà a dalt del mateix. Val la pena grimpar uns metres per anar a la Torre del Castell i veure una vista espectacular.

Seguirem per la carena que ens portarà un altre cop a la pista però de seguida trobarem un indicador del Mirador de la Vall a la nostra esquerra on ens podem arribar.

Un altre cop a la pista i en poc temps, després d'un revolt, veurem unes fites a l’esquerra que ens indiquen una forta pujada que ens portarà al cim.

Es un tram curt però pronunciat on es pot relliscar (sobretot a la baixada) per el terreny inestable. Arribarem al cim de Montllobar i trobarem un Vèrtex Geodèsic. Unes magnifiques vistes de la serra de Montllobar i cap el nostre enrere veurem la figura del castell.

Si es vol es pot ampliar el recorregut es pot continuar des del cim de Montllobar fins lo Puiol (1.124 m) si seguim uns 840 m en direcció S-SW per una carena de recorregut fàcil.

Per baixar, desfarem el camí però un cop feta la baixada forta del pic es pot escurçar una mica (saltant el tros del Castell) seguint en línia recta fins a retrobar la pista principal.

Observacions: Un 100 Cims curt però molt bonic, passant per les ruïnes d'un Castell. Agradable excursió lineal des del coll de Montllobar a meitat de camí de la carretera entre Tremp i Pont de Muntanyana. En el mateix coll, hi ha un indicador que ens marca la pista que hem de seguir fins arribar a les ruïnes del castell de Montllobar, des d'allà seguirem per la carena en direcció a la visible cimera piramidal del Montllobar, amb un ascens final amb força pendent per un terreny una mica relliscós.

Excursió senzilla i agradable, factible sense cap problema. Grans vistes des del vèrtex geodèsic del cim, de gairebé tot el Pirineu Oriental

Dinarem en algun restaurant de la zona.

Tornarem a casa als voltants de les cinc de la tarda.