diumenge, 10 de març del 2019

Pic Doulent (1.780 m)

Dissabte 9 de març de 2019

Sortida amb raquetes de neu

Hora de sortida: Sis del matí.

Ubicació: Comarca de l’Arièja.

Temps aproximat: 5 h 15 m (12,7 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i per l’autopista Terrassa – Manresa i seguint per l’eix del Llobregat, passarem per Berga i seguirem vers el túnel del Cadí. A l’àrea de servei del túnel, ens pararem a fer el tallat. Després seguirem en direcció a Puigcerdà, passarem la frontera per la Guingueta, anirem en direcció a la Tour de Carol, Porta, l’Hospitalet, Merenç, Ax-les-Thermes, on seguirem la D613, direcció a Ascon i al Coll de Chioula, on aparcarem en uns grans aparcaments a l'esquerra de la carretera. Coordenades GPS: 42° 45' 0.38'' N / 1° 50' 0.5'' E

Estarem al domini esquiable de Chioula.

Itinerari:

00:00 h Coll de Chioula (1.460 m)

Des de l'aparcament, seguirem la pista que surt a l’esquerra dels edificis de l’estació i que condueix al sud, (direcció indicada pel senyal "Chioula refugi" de la pista). La pista s’adreça ràpidament cap a l'esquerra (est).

Cap als 1.500 metres, quan la pista gira a la dreta, seguirem recte (cap a l'est) en direcció a un turó ample amb unes antenes. Finalment, anirem a l'esquerra del bosc a 1.600 metres de distància poc després del refugi.

01:15 h Refugi de Chioula (1.626 m) https://www.refugeduchioula.com/

Seguirem recte, a l’esquerra de la pista, primer en lleugera pujada i després costa avall cap a l'est, deixant el bosc ben enfonsat a la nostra esquerra.

01:30 Coll de Pierre Blanche (1.551 m)

Deixarem el bon camí per pujar un pendent cap al nord-est. S'arriba a la part superior d'una cúpula (1.648 m) abans de baixar al coll de Rieufred (1.603 m)

Continuarem en la mateixa direcció una mica costa amunt per arribar ràpidament als Col des Cànons.

02:00 Col des Cànons (1.617 m)

Orientat a la dreta en la travessia ascendent per pendents suaus. Veurem a la nostra esquerra una caseta de fusta, destinada a temes de telecomunicacions.

02:40 Pic Doulent (1.780 m)

Tornarem pel mateix camí.

Observacions: Un agradable recorregut de muntanya russa, al cim del modest pic Doulent, amb una breu parada per visitar el refugi de Chioula obert gran part de l'any. Ruta sense grans dificultats.

Sortida amb raquetes de neu. Els que no en tingueu les podeu llogar a la botiga VERTIC, Carrer de Rocafort, 135, Barcelona. Telèfon: 935 11 66 76. Horari: 10:00–13:30, 17:00–20:30. (truqueu abans per saber si en tenen disponibles) o a la pròpia estació de Chioula (preu del lloguer a l’estació: 12.- Euros), Els que en tingueu, es recomana de dur grampons.

Ens endurem quelcom per esmorzar i per dinar. Tornarem a casa als voltants de les vuit de la tarda.