diumenge, 5 de juny del 2022

Puig de les Tres Esteles (2.093 m)

Dissabte 4 de juny de 2022

Hora de sortida: Sis del matí.

Ubicació: Comarca del Conflent.

Temps aproximat: 4 h (7,9 km)

Desnivell: 375 m

Programa: Agafarem l'autopista AP-7 en direcció a França, ens aturarem a fer el tallat a l’àrea de servei de la Jonquera. Després seguirem i no sortirem fins a la sortida 42 Perpinyà - sud, des d'on agafem la carretera N-116 que ens portarà a Vilafranca de Conflent. Des d'allà, una llarga i sinuosa carretera de muntanya fins el coll de Mantet (o de Mentet), passant abans per Fullà i Saorra (carreteraD-6)

Per una carretera estreta i amb molts revolts, arribem al Coll de Mantet, on aparcarem els cotxes.

Itinerari: El corriol que seguirem surt enganxat a la tanca en direcció nord.

Aquesta serà la tònica general de l'ascens, un corriol ben definit i una pujada suau que va traçant la diagonal a la serra.

Arribarem al Coll de la Menta, (1.950 metres). A partir del coll, el camí gira lleugerament a l'esquerra buscant el millor traçat.

Una darrera pala herbosa, seguint el fil de la carena, ens deixarà al cim.

La tornada la farem pel mateix camí.

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/puig-de-les-tres-esteles-104680865

Observacions: Diuen que és un dels millors miradors de la zona. El Puig de les Tres Esteles és un cim a mig camí entre el sector de Vallter i el Massís del Canigó. Té una altura modesta, comparada amb les altres muntanyes més conegudes de la regió, però la seva posició aïllada el converteix en un pic fàcil i molt recomanable.

Es pot assolir el cim des de diferents vessants, nosaltres pujarem des del Coll de Mantet, convertint l'ascens en una excursió curta i amb poc desnivell.

Aquest cop pujarem una muntanya de la Catalunya Nord, territori on es va iniciar la nissaga dels comtes i reis de Barcelona, i que fou cedit a França el 1659 per part d'Espanya pel tractat dels Pirineus, partint el país en dos trossos. Anirem a Vilafranca de Conflent i, des d'allà, al coll de Mentet, des d'on farem una ruta que ens portarà al cim del Puig de les Tres Esteles, una muntanya de 2.093 metres, que constitueix un mirador impressionant del proper massís del Canigó, un símbol important per als catalans. Si tenim un dia esplèndid podrem gaudir d'un panorama espectacular.

La cançó de la sortida:

Ens endurem el dinar. Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.