diumenge, 27 de novembre del 2022

Rocabruna – Montfalgars - Coll d’Ares (1.612 m)

Dissabte 26 de novembre de 2022

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 5 h (13 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada. Anirem en direcció a Vic, aturant-nos a fer el tallat a les 4 carreteres de Tona.

Després seguirem en direcció a Vic i Ripoll on ens desviarem per agafar la carretera que porta a Sant Joan de les Abadesses, Camprodon i Rocabruna, on aparcarem i començarem a caminar.

Itinerari: Rocabruna (960 m – 0 km – 0:00 h) Abans d’arribar al nucli de l’església, agafarem una pista que surt a la dreta. Al cap d’una estona de pujar, trobarem un trencant amb una indicació de prohibit passar. No l’agafarem. El segon trencant a la dreta és el que hem d’agafar.

Trencant (1.250 m – 2,7 km – 0:45 h)

Mines de Rocabruna (1.270 m – 4,3 km – 1:15 h) Les mines són difícils de veure. Es poden veure les construccions, les menes i algun forat. El camí surt ara una mica amagat enmig del bosc directe cap a la carena.

Coll de Vernadell (1.355 m – 4,7 km – 1:30 h) Ja sobre la carena fronterera, agafarem la pista direcció a ponent, tenint cura de no baixar cap al Santuari del Coral.

Cim de Montfalgars (1.611 m – 6,1 km – 2:30 h) Hi ha un vèrtex geodèsic.

Coll d’Ares (1.510 m – 6,7 km – 2:45 h)

Tornarem pel mateix camí.

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/rocabruna-montfalgars-coll-dares-120054157

Traça en 3D: https://maps.suunto.com/move/joseppars/638217f2d2ddd117a5629874

Observacions: Aquest PR transita entre l’alta Garrotxa i el Ripollès, girant a tocar la comarca del Vallespir. Molts dels camins que es passen han estat històricament camins de contrabandistes. És un itinerari a recés, ideal per a l’hivern, i una mica airejat que permet ser fet a l’estiu.

Ofereix una bona vista sobre l’alta Garrotxa, amb el Bestrecà i el Comanegra com a dominadors de la vall que s’obre sota els peus del camí, i una vista excel·lent sobre el massís del Canigó quan el camí arriba dalt la carena fronterera.

Dinarem al restaurant Can Po de Rocabruna, telèfon: 972 74 10 45.

Tornarem a casa als voltants de les vuit de la tarda.