divendres, 11 de novembre del 2022

De Sant Bernat a Sant Marçal (1.124 m)

Dijous 10 de novembre de 2022

Matinal

Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.

Temps aproximat: 5 h (11,4 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem per la AP-7 en direcció a Girona. Ens aturarem a fer el tallat a l’àrea de servei del Montseny.

Després seguirem fins a la sortida 11-Sant Celoni/Montseny i anirem en direcció a Santa Maria i i Sant Esteve de Palautordera. Seguirem la carretera BV-5301 fins a l’Hotel Sant Bernat del Montseny, on aparcarem a la seva zona d’aparcament.

Itinerari: Farem un recorregut parcialment circular sortint de Sant Bernat. Caminarem per pistes i corriols i ens endinsarem a la bonica vall de Sant Marçal. Passarem per boscos d’alzina, roure, castanyer i faig fins arribar als prats subalpins del coll de Sant Marçal. Tota una mostra de la gran biodiversitat del Montseny i de la seva bellesa a la tardor.

Passarem pel Puig i Can Terrers, tot pujant podrem veure la font de les Naïades (fades d’aigua) i el càmping de les Illes.

Abans d’arribar a l’ermita de Sant Marçal, visitarem la Font Bona coronada per un faig monumental, on esculpit a la roca podrem llegir un bell poema de Guerau de Liost. Al peu del coll de Sant Marçal trobarem la taula dels tres Bisbes, punt de confluència de les tres comarques.

A la tornada, baixarem resseguint la riera de Sant Marçal, i finalment, desprès d’una lleugera pujada sortirem a una pista que agafarem a l’esquerra. En aquest punt trobarem un original castanyer foradat transversalment, conegut com “El Cap de Dinosaure”. Seguirem per arribar al punt d’inici, Sant Bernat.

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/montseny-sant-bernat-sant-marcal-118795648

Observacions: La ruta està parcialment senyalitzada amb punts vermells.

Tornarem a dinar a casa.

Tornarem a casa als voltants de les tres de la tarda.