dijous, 2 d’octubre del 2025

Vallirana: Església preromànica de Sant Silvestre, cavitat artificial del Polvorí i Fondo d'Arús (261 m)

Dijous 2 d’octubre de 2025

Matinal

Comarca: Baix Llobregat. 

Desnivell acumulat: 90 m 

Distància a caminar: 5,3 km 

Temps aproximat: 2 h 

Nivell de dificultat: Fàcil.

Programa: Sortirem a les nou del matí, i anirem fins a Vallirana. Aparcarem a la part alta de la urbanització La Solana (confluència dels carrers Poeta Pitarra i València)

 

Itinerari: Sortirem del final del carrer Poeta Pitarra confluència amb el carrer València. Quan portem caminats uns 500 metres, ens desviarem a la dreta per anar a veure l’ermita pre-romànica de Sant Silvestre i les restes del roure del mateix nom.




Després tornarem enrere fins on ens hem desviat i seguirem a la dreta. Passarem per la font del Bogunyà. 

Passarem pel costa de la masia de Can Bogunyà que ens quedarà a la nostra dreta. 

Seguirem endavant i arribarem a les restes d’un forn de guix i a l’altra banda, una mica apartat del camí la enorme cavitat artificial del Polvorí. En aquest punt agafarem la traça per l’esquerra (tornarem per l’altra banda).





Arribarem a les restes d’un altre forn i començarem a girar a la dreta per iniciar el retorn pel camí de tornada.



Passarem per un antic forn de calç. Més endavant passarem per una barraca de pedra seca mig enrunada. 

Seguirem i enllaçarem amb el camí de pujada i d’aquí fins als cotxes. 

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/vallirana-ermita-preromanica-de-sant-silvestre-i-cavitat-artificial-del-polvori-234234123 

Traça en 3D: https://maps.suunto.com/move/joseppars/68de487d9bdb2f548c8900ac 

 

Observacions: Aquesta és una ruta molt senzilla, sense quasi desnivell, que permet donar un tomb pel Fondo de la Vall d’Arús, dins del terme de Vallirana, un cop acabades les cases de la Selva Negra. L’element més important que visitarem és el Polvorí.

 

Visitarem també un element molt singular del patrimoni d’aquestes terres: l’ermita de Sant Silvestre d’origen preromànic. 

Passarem pel que queda del gran roure de Sant Silvestre, just sota l’ermita.