diumenge, 6 de febrer del 2005

La Correrada

Data: diumenge 6 de febrer de 2005 (matinal)

Hora de sortida: 8,30 del matí.

Programa: El diumenge dia 6 de febrer a 2/4 de nou del matí sortirem direcció a Sant Climent del Llobregat amb cotxes. Per sortir plegats ens trobarem a l’hora indicada al Bar Bosch de Sant Boi, a on farem el tallat.

Ubicació: Sant Climent del Llobregat - Comarca del Baix Llobregat.

Temps aproximat: 2h. 30 m.

ITINERARI: Un cop a Sant Climent ens dirigirem fins al cementiri passant pel costat de l’església parroquial i després pel Coll de la Creu (hi ha una creu visible). Un cop al cementiri, deixarem els cotxes al aparcament. La nostra excursió comença en una pista que surt en direcció Nord entre la creu del Coll de la Creu i l’aparcament en bateria del cementiri. El camí és una pista forestal que al principi està encimentada. No farem cas dels senyals vermells i blancs.

(1) Pujarem per una forta pujada entre pins fins arribar a la carena de la Correrada, que es tracta d’una muntanya allargada que en un costat dona a la vall de la Riera de Comes i en l’altre a la vall de la Riera de Salom.

(2) Al cap de 15 minuts arribarem al bucòlic lloc a on es troba la Ermita del Roser – rodejada de bonics pins pinyoners – que és un magnífic mirador de les muntanyes del Fustera i Sant Ramon – Montbaig. En aquest lloc es pot descansar. Seguirem per la pista principal sense agafar en cap moment els petits camins que porten als camps de cirerers. Durant el camí podem admirar magnifiques vistes de la Serra de Miramar i del Garraf.

(3) Passem prop de la bassa de Can Colomer. Al cap de 5 minuts la pista es bifurca en dos al arribar al Puig d’Endí (342 m.). Agafarem la pista de l’esquerra que està indicat amb fletxes grogues.

(4) Després de passar prop del Puig d’Endí, divisarem les runes de la Masia de Can Bruguera. Al arribar a una cruïlla, agafarem la pista que és dirigeix clarament cap a la masia. És un bon lloc per descansar en els prats que la envolten i sota un enorme exemplar de pi pinyoner. Des de aquí tornarem l’anterior cruïlla i agafarem la pista que va en direcció Oest cap a les roques de color vermell.

(5) Arribarem a un conjunt de roques anomenat la Roca del Barret. Un racó ple de misteri a on contrasta la verdor dels pins amb el vermell dels conglomerats argilosos. Tornarem pel mateix camí.

Observacions: La Correrada és una carena muntanyosa que està situada entre les valls de les rieres de Les Comes i de Salom. Cada primer diumenge del mes d’octubre és celebra l’aplec de la Mare de Déu del Roser.

Arribarem a casa a quarts de dues del migdia.