dissabte, 13 d’agost del 2011

Ruta dels estanys (2.005 m.)

dissabte 22 de gener de 2011 (repetida el dissabte 13 d'agost)

Hora de sortida: sis del matí.

Ubicació: Comarca del Capcir (Catalunya Nord)

Temps aproximat: 6 h. amb neu, 4 h. 30 m. a l'estiu.

Desnivell: 250 m. (repartits en moltes pujades i baixades. Terreny irregular)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada en direcció al túnel del Cadí. Ens pararem a fer el tallat a l’àrea de servei del túnel. Seguirem direcció Puigcerdà, Bourg Madame i Font Romeu. D’aquí anirem direcció a les pistes d’esquí.

Itinerari: Un cop arribats a les pistes d’esquí de Font Romeu, sortirem del pàrquing del coll del Palm a 2.005 m. i anirem pel GR-10, fent baixades i pujades de poc desnivell (tot el camí el tenim senyalat amb marques grogues), fins arribar a l’estany de Pradells (o de Pradella) a 1.960 m., a l’inici d’aquest tram caldrà anar en compte amb les pistes d’esquí que creuen el nostre itinerari.

De l’estany de Pradells anirem al Pla de Bones Hores fins a la presa de la Bullosa a 1.920 m., deixant a la dreta l’estany de la Bulloseta, aquí es canvia el paisatge boscós per l’estepari.

De la Bullosa, després de gaudir d’una superba vista del llac i el seu entorn, passarem pel costat del refugi de Combaleran i després de seguir uns 200 m. per la carretera asfaltada, en un giravolt, agafarem un camí senyalat que surt a la nostra dreta i ens endinsarem al bosc de Llívia, per un itinerari senyalitzat.

Trobarem primer el petit estany del Racó, després l’estany Llong, el Negre a 2.005 m., i des d’una posició més enlairada tornem a l’estany de Pradells.

D’aquí tornem repetint el mateix tros que a l’anada fins al pàrquing del coll de Palm, tenint una empipadora però curta pujada final.

Observacions: Els emboscats estanys de Pradells, negre, llong i Racó, l’ample i panoràmic Pla de Bones Hores, l’estany de la Bulloseta i l’espectacular llac de la Bullosa, són les fites d’aquesta sortida que sense grans desnivells i dificultats, ens permet gaudir d’uns indrets sempre dominats per la presència del Pic del Carlit.

Caldrà dur raquetes i grampons per si ens calen, tot i que l’estat de la neu a la zona és molt escassa i hi ha previsió meteorològica d’anticicló per les properes setmanes, pel que segurament no nevarà abans de la sortida. Els que no tingueu aquest material el podeu llogar a esports Vértic del c/. Rocafort, 135 de Barcelona.

Cal dur l’esmorzar i dinarem al restaurant de l'estació de Queixans.

Arribarem a casa als voltants de les set de la tarda.