divendres, 11 d’octubre del 2013

Coma Armada (1.996 m.) Roc dels Llamps (2.049 m.) Costa Pubilla (2.056 m.)

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 5 h. (12 km.)

Programa: Sortirem en cotxe a l’hora esmentada, direcció a Vic (abans de passar-hi, ens aturarem a fer el tallat (i el xuixo...) als 4 Camins de tona). Seguirem direcció a Ripoll, Ribes de Freser. Just passada l'entrada a l'aparcament de l'estació de la Renfe i del cremallera de Núria, hem de girar a l'esquerra passant per un pas a nivell amb barreres. Farem una carretera d’uns 7 quilòmetres de giravolts fins al nucli del poble de Campelles.

Travessarem el poble tot seguint les indicacions d'Àrea recreativa. Passat un petit pont deixarem un trencall a l'esquerra (asfaltat que va al nucli de El Baell) i agafarem una pista en relatives bones condicions (en principi, poden passar tota mena de vehicles). Una mica abans del refugi surt una pista a la dreta que NO hem d'agafar. Uns centenars de metres i ja hi som. A l'esquerra hi ha un eixample per deixar els cotxes. Estarem a 1.560 metres d'alçada.

Els cotxes els deixarem a l'àrea recreativa de Pla de Prats amb taules i barbacoa (també hi ha un refugi lliure)

Itinerari: Deixarem els cotxes a l'eixample que hi ha al costat de l'àrea recreativa (vallada). Passarem pel costat de l'indicador de Pla de Prats (1.560 mts) i agafarem la pista de l'esquerra.

Anirem seguint i deixarem de banda dues pistes més que trobarem a l'esquerra, seguint per la pista principal. Tot aquest primer tram està senyalitzat amb marques grogues i fites.

Ho farem fins a travessar el rierol de la Font Roja (inconfusible pel color). Una mica després girarem a l'esquerra passant pròpiament per la font i deixant el corriol que segueix a la dreta.

Després de passar per la font arribarem a una pista que hem d'agafar a l'esquerra (per la dreta aniríem al refugi de la Covil, per on tornarem).

El camí torna a entrar en una zona boscosa encarada al sud. Sense desnivell però relativament llarga, es passa per sota dels espadats del Coma Ermada fins a sortir als prats que ens indiquen que ja tenim alçada. Davant nostre, a la dreta, el Coma Armada (o Ermada) i a l'esquerra el Costa Pubilla i en mig el coll.

Farem el cim del Coma Armada (1.996 m.)

D’aquí pujarem per l'esquerra del Costa Pubilla. A peu de l'última pujada un abeurador natural, normalment molt enfangat, per a animals. Hi ha camí marcat. Arribarem al cim del Roc dels Llamps (2.049 m. – 2 h. 30 m.)

Des de aquí anirem al cim del Costa Pubilla (2.055 m.) molt propers els dos.

La baixada la farem cap al coll. És directe, directíssima. Al coll ens tornarem a endinsar al bosc cap a l'est. El camí està bastant marcat. Després de passar pel Pla Bigarrat, seguirem el camí fins a trobar una pista. L'agafarem cap a la dreta, (té un petit tram que fa pujada, abans d'arribar al refugi de la Covil).

Seguirem la pista fins a Font Roja (ens queda a sota a l'esquerra) on retrobarem el camí de la pujada. Aleshores hem de fer una gir de quasi 180 graus.

I seguint el camí arribarem a on hem deixat els cotxes.

Observacions: Dinarem al Restaurant Cal Marxenet de Campelles, http://www.calmarxened.com/ . Carrer Ripoll, 12. Campelles. Tel. 629 511 169.

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.