divendres, 24 de gener del 2014

Puig de l’Extrem (761 m.)

Dissabte 25 de gener de 2014

Ubicació: Comarca de la Noguera.

Temps aproximat: 4 h. 30 m. (10,2 Km.)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i agafarem la A-2 passant per el túnel del Bruch, Igualada, Cervera i Tàrrega (paraem a fer el tallat a La Panadella). Aquí deixarem la A-2 per la sortida 504 i seguirem direcció a Balaguer i des d’aquí, per la carretera LV-9047, passant pel poble de Gerb arribarem a Sant Llorenç de Montgai. Una mica més endavant, a uns 1,4 Km. en direcció a Camarasa, s’inicia una pista a l’esquerra. Aquí aparcarem els cotxes.

Itinerari: Des de aquest punt, començarem a caminar i a guanyar alçada. Per la dreta, el camí baixa i creua un torrent i puja pel vessant contrari.

Desviament a l’esquerra. Sense deixar la pista principal, es descendeix lleugerament a la sortida d’un bosc. S’arriba al final de la pista on s’ha d’avançar vers un petit grup d’arbres que es veu més a munt, al costat d’un torrent.

Un cop aquí, veurem un camí que, en forta pujada es dirigeix en direcció al Puig de l’Extrem. Per no perdre’ns, caldrà que seguim les fites que ens marquen la ruta.

Ja en el cim, tindrem una amplia vista: els pobles de Camarasa i sant Llorenç, les serres de Sant Salvador i Carbonera i la vall del riu Segre. Prop del cim, s’aixeca el refugi del Pletiu, de moderna construcció. Per poder-hi dormir s’ha de trucar per demanar les claus al telèfon 973 454 004 de Les Avellanes i Santa Linya.

Observacions: La punta de l’Extrem, de 761 metres d’alçada, és un dels cims que destaquen a la serralada del Montroig (Camarasa – Noguera). Existeixen diferents rutes d’accés. Per aquest cop he triat la que comença en el marge dret de l’embassament de Sant Llorenç.

Dinarem al Restaurant La Noguera de Sant Llorenç de Montgai, tel. 973.420.334 (http://www.campinglanoguera.com/res_res.html ) Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.