dijous, 11 de juny del 2015

Puig Cerverís (2.208 m.)

Dissabte 13 de juny de 2015

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i ens hem dirigirem direcció a Ripoll i Ribes de Freser (ens pararem a fer el tallat i el “xuxet” a les 4 carreteres de Tona....)

De Ripoll ens dirigirem a Sant Joan de les Abadesses, Camprodon, Llanars i Vilallonga de Ter. Passat Vilallonga agafarem el desviament a l’esquerra fins a Tregurà.

A Tregurà de Dalt, seguirem la pista, primer asfaltada i després de terra, durant uns 12 km. fins a la collada del Meianell (indicada per un gran rètol de fusta) on uns grans blocs de pedra i un senyal de prohibit el pas als vehicles ens indiquen que a l’estiu és una zona força transitada.

Itinerari: Començarem a caminar a la collada de Dalt de Meianell (1.966 m.) que és on comença el camí carener. Seguirem la tanca de bestiar que hi ha a la collada de Meianell, i a partir d’aquí caldrà dirigir-se en sentit oest-nord-oest, pujant l’ample carena fins al cim del Cerverís (2.208 m.)

Seguirem el camí que ens marca el filat que puja en direcció oest. Més amunt deixarem el filat ja que cal que anem a buscar la carena per tal d’arribar al cim.

Ja farà estona que tenim a la vista el Puig Cerverís per tant no hi ha cap mena de confusió sobre el punt on hem de deixar la tanca.

La pujada és força feixuga fins arribar a la cota 2.183. Des d’aquest punt veiem Sta. Magdalena de Puigsac (punt de partida de la ruta Pardines-Taga) i també tenim una molt bona vista del Pedraforca. A partir d’aquí el camí és ja pràcticament pla fins assolir el Puig Cerverís que distingirem per la seva rovellada creu.

Panoràmica extraordinària damunt Ribes de Freser i la seva vall, així com de les muntanyes de Núria. Gaudirem de les magnífiques vistes que té aquest cim (el trajecte és ideal per contemplar tota la serra Cavallera).

Des de el Cerverís baixarem per l’altra banda, sentit nord-oest, per una pala curta però força pendent fins assolir un coll força petit, el coll de la Canya (*) i des de aquí podem pujar al Balandrau. L’itinerari és molt fàcil, doncs cal seguir la carena en sentit generalment nord fins al Balandrau (2.584 m. – 2 h. des de el Cerverís)

Des de el Balandrau baixarem fins al coll de Tres Pics i d’aquí per la collada de Font Lletera fins a la Font Freda on haurem deixat un cotxe al pujar (1 h. 30 m. des de el Balandrau)

Observacions: Excursió força atractiva que ens permetrà pujar una de les muntanyes menys conegudes del Pirineu Oriental, situades a cavall de la Vall de Ribes i la Vall de Camprodon.

(*) Si no es vol caminar tant, al baixar del Cerverís i un cop al coll de la Canya, podem agafar una pista a la dreta, que voreja la muntanya per sota i que ens deixarà al lloc on hem deixat els cotxes, la colada de Meianell.

Dinarem al restaurant Can Pei, de la Roca – Vilallonga de Ter. Tel. 972 74 12 76.

Qui vulgui venir, cal que m’ho faci saber abans del 12 de juny per poder fer la reserva del restaurant.

Tornarem a casa a quarts de vuit de la tarda.