divendres, 31 de juliol del 2015

Tossa d’Alp (2.537 m.) Refugi Niu de l’Àliga (2.520 m.)

Dissabte 1 d’agost de 2015

Primera sortida de la temporada 2015 - 2016

Ubicació: Comarca de la Cerdanya.

Temps aproximat: 3 h. 30 m.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada, agafarem l’autopista Terrassa / Manresa i seguirem després en direcció a Berga i d’aquí en direcció a Bagà (on ens pararem a fer el tallat)

Des de Bagà anirem fins al Coll de Pal, on deixarem els cotxes i començarem a caminar.

Itinerari: Un cop al coll de Pal (senyalitzat amb el rètol que diu Coll de Pal 2.080), on s'arriba des de Bagà per la carretera BV-4024 (a Bagà s'accedeix des de Berga per la C-16 en direcció al túnel del Cadí) el camí surt a l’esquerra de la carretera per la que hem pujat. Cartell indicador.

Tot el camí està marcat amb senyals de color vermell i blanc i algunes fites.

Al quart d'hora, en superar un coll (2.180 m) que separa el coll de Pal de la coma Floriu, es veu ja la punta del Pedraforca al sud-oest. S'inicia una forta pujada.

S'accedeix al Cap del Serrat Gran a l'hora i escaig de recorregut (2.402 m, 1,5 km). Des d'aquí s'albira el refugi i algunes instal·lacions d'esquí de la Masella. Després de baixar fins a la collada de Comabella (2.346 m, 1,8 km) el camí s'enlaira de nou, igualment cap al nord-oest. Aquest és un indret idoni d'observació d'isards.

Al cap d'1 h i 45 min la pujada és menys pronunciada. Des d'aquesta altitud es pot veure l'estació d'esquí de la Molina.

Transcorregudes 2 h i 15 min es passa a la vora del refugi del Niu de l'Àliga i es continua remuntant fins a fer el cim de la Tossa d'Alp (3,5 km), també conegut com el Pedró dels Quatre Batlles, de 2.537 m d'altitud. En aquest punt es desfà el camí.

Baixarem fins al refugi Niu de l’Àliga on prendre quelcom al seu gran menjador amb xemeneia central o la seva terrassa, tot gaudint d’unes immillorables vistes sobre les valls de la Cerdanya, el Ripollès i el Berguedà.

Després retornarem cap a l’aparcament del Coll de Pal pel mateix camí.

Observacions: El refugi Niu de l’Àliga (tel. 605 84 29 92) està situat al punt més alt de les estacions d’esquí de La Molina i Masella amb excepcionals vistes cap a la Cerdanya, el Berguedà i el Ripollès.

El Niu de l’Àliga és una barreja de refugi de muntanya i restaurant rústic amb encant. Disposa de 30 places per dormir.

El Niu de l’Àliga és sens dubte un dels refugis amb millors vistes de Catalunya. Està situat a 2.520 metres d’alçada i es pot veure fins i tot el mar si el dia és clar.

El Niu fou inaugurat l’any 1985 i a part de donar refugi els darrers anys ha millorat i molt la seva oferta gastronòmica. Un dels seus punts forts és la total disponibilitat alhora de muntar esdeveniments d’empresa, trobades de grups d’amics, baixades nocturnes, la seva filosofia és la de poder adaptar-se al gust del client i oferir en un lloc privilegiat una experiència única. Durant tot l’any el perfil del client sol ser excursionistes, trailrunners i gent que li agrada la muntanya.

La proposta que fem, és la de gaudir d’una sortida plena d’emocions i moments màgics.

Dinarem a Bagà, al Restaurant Niu Nou, Avd. Vila-seca, 1, tel. 93 824 42 53. Tornarem a casa a quarts de vuit del vespre.