divendres, 29 de setembre del 2017

PR C-19: Monistrol – Montserrat – Monistrol (999 m)

Dijous 28 de setembre de 2017

Ubicació: Comarca del Bages.

Temps aproximat: 7 h 45 m (24 km)

Dificultat (1): Difícil.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem fins a Monistrol de Montserrat. Aparcarem el més a prop possible de la Plaça de la Font Gran i ens trobarem en algun bar proper per fer el tallat.

Itinerari:

0,0 km   0:00 h   Plaça de la Font Gran de Monistrol de Montserrat. Inici del sender, davant del brollador més cabalós de tot el massís.

0,7 km    0:15 h     Capella de l'Àngel. En la primera línia arquitectònica de la vila.

1,1 km    0:25 h     Cruïlla. Arribarem a la carretera BP-1121 i la resseguirem breument cap a la dreta.

2,2 km   1:00 h   Coll de Canfranc. Ens trobarem a la carena de la serra de Canfranc al peu del monestir de Sant Benet.

2,8 km  1:15 h     Monestir de Sant Benet. Tot travessant els voltants del recinte, ens dirigirem a la carretera BP-1121 a l’Abadia de Montserrat. A l’alçada de la Colònia Puig agafarem un corriol ascendent entre frondosa vegetació.

3,8 km  1:30 h     Cruïlla amb la carretera BP-1103. Cal resseguir la carretera cap al Monestir durant uns 800 metres.

5,1 km     1:55 h     Camí dels Degotalls.

6,2 km     2:05 h     Plaça dels Apòstols. Ens trobem a l'Abadia de Montserrat.

7,2 km     2:15 h     Camí de Sant Miquel. Es continua pel camí de Sant Miquel.

8,2 km     2:10 h     Pla de Sant Miquel. Agafarem el camí a la dreta cap a Sant Joan.

9,5 km   2:45 h   Pla de les Taràntules. Estació superior del funicular de Sant Joan. Continuarem cap a Sant Jeroni, al cap de poc deixarem a mà esquerra el camí principal i seguirem un trencall descendent a mà dreta dirigint-nos a la regió de Tebes.

9,9 km    2:55 h   Peu dels Gorros. Deixarem el camí principal, que mena al Pla dels Ocells i seguirem per un trencall a la dreta.

10,6 km  3:30 h  Restes de l'Ermita de Santa Anna. Seguirem el camí, a uns 20 metres deixarem a l’esquerra el camí procedent del pla dels Ocells i continuarem vers el Pla de Santa Anna. Arribats al Pla, deixarem a la dreta el camí que mena a l’Abadia i seguirem les marques del Gr-4 i del GR-172.

10,7 km  3:40 h Miranda de Sant Benet o dels Ermitans. A vint passes seguint el camí hi ha una cruïlla. Agafarem el sender de l’esquerra.

11,0 km   3:50 h  Ermita de Sant Benet. Deixarem el refugi a l’esquerra per continuar pel camí de la dreta. A un minut de marxa agafarem un trencall a la dreta.

11,5 km    4:00 h   Ermita i Pla de Trinitats. Al cap d’uns 200 metres arribarem a la cruïlla amb el camí de l’Arrel i seguirem cap a l’esquerra.

15,3 km     5:30 h     Santa Cecília de Montserrat. Refugi Bartomeu Puiggròs (FEEC).

16,3 km   5:45 h   Trencall de Can Martorell. Al poc de deixar enrere el pal de conducció elèctrica, abandonarem el GR per girar a la dreta.

16,4 km     4:20 h    Trencall de les Coves de Santa Cecília. Al cap de 5 minuts arribarem al Coll de Muleia Sud. En deu minuts més de marxa arribarem al Torrent de les Coves, que cal travessar.

17,8 km      4:50 h   Pla del Arbrets. Cruïlla d’asfalt. El camí original segueix per l’esquerra passant per Calsina, la Font de l’Avenc de la Dona Morta, La Font del Piteu i la Masia del Piteu.

19,2 km      5:10 h    Masia de la Calsina. A la vista del mas, obviarem dos camins carreters. Triarem el camí sorrenc de la dreta.

20,1 km     5:25 h     Font de l'Avenc de la Dona Morta. Trobarem la font al mig de la cruïlla del Torrent de les Coves.

20,5 km     6:30 h     Camí de la Font del Piteu. Cal seguir la bifurcació de la dreta.

20,9 km     6:35 h     Collet i Masia del Piteu. Per la dreta se’ns uneix la variant del Pla dels Arbrets.

22,4 km     7:00 h     Camí de la Font del Baldiri. A l’esquerra del camí hi ha un trencall que porta a la Font del Baldiri.

22,7 km     7:05 h     Cementiri Municipal de Monistrol. Continuarem pel camí principal cap a la vila.

23,0 km     7:10 h     Estació FGC Ferrocarril Cremallera Monistrol-Vila. Un cop al recinte de l’estació cal seguir els indicadors de Centre Vila.

23,2 km     7:30 h     Inici del Carrer Julià Fuchs. Entrada al nucli urbà de Monistrol.

24,0 km     7:45 h     Plaça de la Font Gran. Punt d'inici i final del recorregut.

Observacions: Itinerari circular. El camí està senyalitzat amb les marques oficials del sender, colors blanc i groc. Té un recorregut de 24 km i un desnivell acumulat d’uns 1.000 metres. Ha estat ideat pel Club Muntanyenc Monistrolenc en commemoració del seu cinquantè aniversari (1953-2003)

Caldrà dur quelcom per dinar. Tornarem a casa als voltants de les sis de la tarda.