diumenge, 18 de novembre del 2018

El Sui (1.318 m.)

Dissabte 17 de novembre de 2018

Hora de sortida: ¾ de vuit del matí.

Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.

Temps aproximat: 4 h 45 m

Programa: Anirem fins a Tagamanent per la C-17 i d’aquí fins al Restaurant el Bellver, per una pista asfaltada que surt de Tagamanent (Direcció “Museu Etnològic”)

Sota de la masia del restaurant hi ha una àmplia zona d’aparcament.

Itinerari: De l’Agustí sortirem en direcció NE a buscar la masia l’Agustí (hi ha una drecera), Museu Etnològic. D’aquí agafarem un camí que marxa en direcció est, al principi baixant una mica.

En trenta minuts serem a les rodalies de Bellit, on arribarem travessant prats. Seguirem la pista que del davant de la casa surt en direcció sud i la remuntarem fins al pla de la Llacuna, on trobarem la pista principal (gran espai desforestat)

La travessarem i seguirem a l’est cap a Casanova de Bellit. No cal seguir la pista, que va una mica de volta, sinó que en arribar al primer torrent ens podem enfilar directament cap a la casa, que és ben visible.

Un cop a Casanova de Bellit, continuarem cap a l’est, anant a buscar uns corriols que finalment ens duran al llit del torrent de la Blada (el primer tram, d’uns 300 m està una mica brut, però s’hi pot passar)

Un cop al rierol, el remuntarem sense allunyar-nos de l’aigua. Finalment la vall s’eixampla i trobarem una pista que la travessa. L’agafarem cap a l’est i ens durà dalt d’una carena, just als peus del turó del Poniol (1.279 m), on hi ha la barraca d’en Ramon, amb una pedra gravada que en forma la paret interior.

Resseguirem la carena cap al sud-est. No hi ha pèrdua. Al principi es tracta d’una pista, però després es converteix en un camí carener que porta al cim del Sui (1.318 m.). hi ha un moment, a la roca Roja, que hi ha dos camins, però tots dos s’ajunten poc abans d’arribar al cim.

Per tornar a on tenim els cotxes podem desfer el camí recorregut, però el més ràpid és anar fins al petit coll que hi ha sota el turó del Poliol, agafar la pista per on hem pujat i tot seguint-la, anar a buscar la pista principal amb les marques del GR-5 i la Ruta Verdagueriana.

Observacions: Tranquil•la i suau passejada des de l’Agustí fins al pla de la Calma arribant fins al cim del Puig Sui.

La Casa Museu l'Agustí, és un museu etnològic dedicat a mostrar com era la vida rural en aquesta zona del Montseny a mitjan segle XIX. A la visita guiada per les corts de vaques i xais, la cuina, la pastera, el menjador de festa, les cambres de l'hereu i l'àvia, s'hi afegeix un sistema de locucions que reprodueix les hipotètiques converses dels últims Agustí, a més de les olors i aromes de la vida quotidiana (espígol, cendra, etc.) a pagès.

Dinarem al restaurant La Cabanya de La Garriga, Carrer Cast Oliver, 2. Telèfon: 93 860 59 50. Tornarem a casa als voltants de les sis de la tarda.