diumenge, 20 d’octubre del 2019

Costa Pubilla o Cim de Pla de Pujalts (2.056 m)

Dissabte 19 d’octubre de 2019

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 4 h 30 m (10,5 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem en direcció a Vic, parant-nos a fer el tallat a les 4 Carreteres de Tona. Després seguirem en direcció a Ripoll i Campdevànol, on deixarem la carretera N-260 i girarem a l’esquerra, en direcció a Gombrèn per la GI-401 i d’aquí fins al Santuari de la Mare de Déu de Montgrony, on aparcarem els cotxes.

Itinerari: Arribarem a l’aparcament del Santuari (1.370 m) i pujarem a l’hostatgeria i la capella per unes escales que acaben al pla de Sant Pere on hi ha l’església romànica de Sant Pere de Montgrony.

Deixarem l’església a la dreta i seguirem per damunt del cingle, per un camí estret, protegit amb baranes de fusta. Baixarem al refugi lliure de les Planelles, on hi ha una font.

Travessarem el torrent i agafarem la pista que va al coll Roig. En el primer revolt marcat a la dreta, agafarem a l’esquerra un camí que segueix el rierol, el creua i puja per l’obaga fins una mica a l’oest del collet de les Eres.

Al cap de poca estona, s’acaba la pineda i enfilem en direcció Nord primer i després en direcció Nord-est, per prats en direcció al coll de Coma Ermada. Abans d’arribar-hi ens desviarem en direcció Oest cap al pla de Pujalts i finalment al Nord fins al cim del mateix nom (2.056 m)

Tornarem pel mateix camí.

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/cim-del-pla-de-pujalts-o-costa-pubilla-42684444

Observacions: Durant aquesta caminada per la serra del Montgrony, l’olfacte, el gust i l’oïda seran estimulats per les essències, els fruits i les remors de la natura. El tacte acaronarà les pedres mil·lenàries d’esglésies romàniques i santuaris marians. I al capdamunt de la carena, elevada sobre una altitud de dos mil metres, la vista reconeixerà els relleus del Berguedà i el Ripollès. Un regal refinat per als cinc sentits.

Ja em pujat al cim del Pla de Pujalts (o de Costa Pubilla) tres vegades però per rutes diferents. Aquí podeu veure les ressenyes i fotos:

El cim de Pla de Pujalts o Costa Pubilla, està a la llista dels 100 cims de la FEEC.

Dinarem al restaurant de l’hostatgeria del Santuari, tels: 972 19 80 22 – 639 97 56 64.

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.