diumenge, 12 de juliol del 2020

Puig del Torreneules (2.713 m) - Cim de la Coma del Clot (2.736 m)

Dissabte 11 de juliol de 2020

Hora de sortida: 2/4 de sis del matí.

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 5 h 45 min (11 km)

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i anirem en direcció a Vic (ens aturarem a fer el tallat a les 4 carreteres de Tona), després seguirem en direcció a Ripoll, Ribes de Freser i Queralbs, on aparcarem al pàrquing de la estació. Hem d’agafar el cremallera que passa per Queralbs a les 08:10 h (per tant, hauríem de ser a l’estació a les vuit). El cremallera arriba a Núria a 2/4 de nou.

Si està en funcionament, agafarem les cabines fins a l’alberg del Pic de l’Àliga, i si no ens tocarà pujar a peu (15 min)

Itinerari: Sortirem de l'Alberg Pic de l'Àliga, al que es pot accedir a peu o amb el Telecabina.

Deixant a l’esquerra l’Alberg, al davant nostre trobarem una font i un abeurador per animals, on també trobarem un cartell que indica el camí del Torreneules, però hem d'agafar mes a l'esquerra en una petita pujada, el corriol que queda mes alt, dons si seguim recte continuaríem pel GR-11 o camí dels Enginyers que va al refugi de Coma de Vaca.

Arribarem a una bifurcació amb un pal indicatiu. A l’esquerra aniríem al Pic de l’Àliga. Nosaltres seguirem recte endavant.

A partir d’aquí hem d’anar seguint una mica les fites. Seguirem cap el torrent de Fontnegra, que l’haurem de passar per pujar pel camí que continua per l’altre vessant, per un camí fàcil de seguir al començament però que desprès es perd una mica tot i que no té cap dificultat.

Tot pujant veurem un cim amb un pal, és el Cim del Serrat de les Pedrisses. El camí es desvia cap a l’esquerra deixant aquest cim a la dreta que si volem el podem pujar. Anirem a buscar la carena cap el Coll de Torreneules.

Al Coll (2 h) deixarem el camí que ens portaria a Coma de Vaca i agafarem a ma dreta per pujar al Torreneules. Intentarem seguir les fites per evitar grimpar, tot i que si ho hem de fer no té cap dificultat. Seguint el camí fitat arribarem a dalt del cim del Torreneules. (2.713 m – 100 cims), des d'on tindrem unes magnifiques vistes de la vall de les Gorges del Freser, i de tots els cims de la zona, Balandrau, Bastiments etc.

Baixarem novament al Coll de Torreneules i tal com arribem seguirem endavant recte per pujar a la Coma del Clot. Ja veurem que trobem un camí fitat que haurem d’anar seguint fins dalt el cim de la Coma del Clot (2.736 m) el punt més alt de la sortida. Al cim hi ha una gran fita. No confondre amb un avant-cim que trobarem abans.

Tornarem al coll de Torreneules i baixarem pel camí que hem pujat i, després de fer una sèrie de ziga-zagues arribarem a l’Alberg del Pic de l’Àliga.

Una vegada arribem a l’Alberg només quedarà agafar les cabines o baixar per la pista cimentada fins a Núria per acabar la nostra ruta.

Temps parcials (amb parades):

- de Núria a l’Alberg Pic de l’Àliga                                           20 min
- de l’Alberg Pic de l’Àliga al coll de Torreneules               1h 40 min.
- del coll al cim del Torreneules                                               20 min.
- del cim del Torreneules al coll                                               30 min
- del Coll de Torreneules al cim de la Coma del Clot              45 min.
- de la Coma del Clot al coll de Torreneules                           30 min.
- del coll de Torreneules a l’Alberg Pic de l’Àliga              1 h 45 min

Observacions: Excursió fàcil i molt agradable pels cims situats a llevant de Nuria, entre les valls de les Gorges del Freser i Coma de Vaca. Farem, entre d’altres, el cim del Torreneules que consta a la llista de 100 cims de la FEEC, tot i que l’objectiu principal, aquest cop, és el cim del la Coma del Clot. En total, farem 3 cims. Vàrem pujar al Torreneules el 22 d’agost de 2015, aquí podeu veure la ressenya i les fotos: http://maifemcim.blogspot.com/2015/08/cim-de-la-coma-del-clot-2741-m-i-puig.html i també el 15 d’agost de 2004: http://maifemcim.blogspot.com/2004/05/nria-torreneules-coma-de-vaca-caran.html

Ens endurem el dinar.

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.