dimecres, 30 de desembre del 2020

Roques Roges - Torrelles de Llobregat (360 m)

Dimecres 30 de desembre de 2020

Darrera sortida de l’any 2020

Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.

Temps aproximat: 4 h 15 min (11,2 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem fins a Torrelles de Llobregat. Aparcarem a la zona esportiva (Plaça Can Roig), on comença la caminada.

Itinerari: L’anada la farem per un camí que ens permetrà gaudir dels arbrers fruiters de la zona (sobre tot cirerers, que florits són una meravella)

Arribarem a la zona de les Coves de Can Riera, actualment amb l’accés tancat per l’ajuntament, seguirem per la pista en direcció a Cervelló i ben aviat agafarem un camí a l’esquerra, en pujada, pel que ens enfilarem amb poca dificultat per les Roques Roges fins arribar a una torre d’alta tensió, on seguirem la pista a la dreta.

Passarem per una cruïlla de camins, amb pal indicador, on deixarem a l’esquerra el camí que ens portaria al cim del Puig Vicenç i agafarem el camí que en baixada ens portarà de nou a la pista forestal que havíem deixat al agafar el sender de pujada. La seguirem a l’esquerra en direcció al coll de Can Riera.

Un cop al coll, agafarem la pista que tenim al davant, en baixada, deixant a la nostra esquerra la pista que portàvem i que ens duria fins a Santa Maria de Cervelló i el poble de Cervelló.

Seguirem l’esmentada pista, agafant sempre a la dreta, els desviaments que anem trobant. Després d’una estona, sortirem a  una cruïlla. Davant nostre un sender que ens portaria a la zona de berenadors que hi ha al costat de la carretera de Sant Vicenç a Torrelles de Llobregat. A la dreta i més avall veurem la masia de Can Ràfols on ens dirigirem, girant a la dreta just abans d’arribar-hi.

Seguirem per corriols i pistes entre bosc típic de l’Ordal. D’aquesta manera trepitjarem entorns diferents i no passarem per cap camí privat.

Finalment, tancarem la volta arribant on tenim els cotxes.

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/roques-roges-torrelles-de-llobregat-63113958

Observacions: L’Ajuntament de Torrelles prohibeix des de l’any 2019 l’accés a les coves de Can Riera: http://www.torrelles.cat/actualitat/noticies/2019/04/15/l-ajuntament-prohibeix-l-acces-a-les-coves-de-can-riera sota multa de 750.- euros.

Decisió arbitrària, pressa davant l’increment de visitants atrets per la singular bellesa de les roques, i amb la que no podem estar d’acord. És molt fàcil prohibir i amenaçar i problema resolt... Estem totalment d’acord amb la preservació dels llocs i amb el respecte a la natura, però existeixen altres fórmules que no siguin el prohibir: limitar el nombre de visitants, cobrar una entrada, etc. Senyors i senyores de l’Ajuntament de Torrelles, no es poden posar portes al camp... facin la seva feina i facin-la ben feta, que no costa tant i deixeu de banda aquesta afició desmesurada a prohibir-ho tot.

Dinarem al restaurant Cal Joan de Torrelles de Llobregat. Raval de Torrelletes, s/nº. Tel.: 93 689 03 61.

Tornarem a casa als voltants de les quatre de la tarda.