diumenge, 15 de gener del 2023

GR-151: Camins del bisbe i abat Oliba: 6ª. Etapa: L’Esquirol – Sant Pere de Torelló (840 m)

Dissabte 14 de gener de 2023

Ubicació: Comarca d’Osona.

Temps aproximat: 3 h 45 min (12,5 km)

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i anirem per l’AP-7 i després la C-17 en direcció a Vic. Ens aturarem a fer el tallat a les 4 carreteres de Tona.

Després seguirem i passat Vic agafarem la C-25. Passarem per Roda de Ter i anirem fins a L’Esquirol.

Aparcarem al carrer Sant Bartomeu, prop de l’església de Santa Maria de Corcó i l’Ajuntament de l’Esquirol.

Itinerari: Sortirem de l’extrem oest del nucli del poble de l’Esquirol, i enfilarem cap al nord per una pujada asfaltada, vorejarem uns prats fins a creuar la carretera de Vic a Olot.

Creuarem la carretera C-153 de Vic a Olot.

Agafarem a l’esquerra un camí carreter que ens durà fins al Coll de Boix.

Tindrem a l’esquerra la masia de La Vilassa, i en aquest punt evitarem girar a l’esquerra, per una pista que va a la masia de La Garolera, una finca privada i amb el pas tancat per una porta de ferro. Cal seguir en tot el camí les indicacions del GR i els pals senyalitzadors.

Cap al Sud veurem l’Esquirol i bona part del Collsacabra. Continuarem per la carena.

Coronarem la serra del Feu, havent deixat el camí del Llancís a l’esquerra, i un cop trobem la pista que careneja l’agafarem cap a ponent.

La pista, enfilada i amb grans vistes a dreta i esquerra, ara flanqueja la masia de La Cavorca.

Passarem ben a prop de l’Eix Vic /Olot.

Deixarem el camí que va a Santa Margarida i ens desviarem a la dreta.

Deixarem el camí principal i ens desviarem novament a la dreta, per camins antics i poc freqüentats.

Creuarem l’Eix Vic-Olot per un pas subterrani. A l’altre costat, començarem un fort descens cap a Sant Pere de Torelló per la baga de Morelles.

Creuarem el Fornés per una passarel·la, cal anar amb compte si el riu baixa molt ple.

Passarem la masia de Morelles, finca agrícola en ple ús.

Ens desviarem de la ruta cap a la dreta vorejant el pla de Moles.

Agafarem el carrer asfaltat que ens condueix fins al poble de Sant Pere de Torelló.

Estarem a l’entrada del nucli urbà, en aquest punt continua l’etapa següent que ens enfilarà fins al santuari de Bellmunt. Al poble trobarem tota mena de serveis. Sant Pere és conegut per la indústria de la torneria.

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/gr-151-camins-del-bisbe-i-abat-oliba-lesquirol-sant-pere-de-torello-123477700

Traça en 3D: https://maps.suunto.com/move/joseppars/63c29194b4d2222620507c18

Observacions: L’etapa 6 de la ruta principal uneix dues contrades ben diferenciades i alhora agermanades per la comarca. En l’una descobrirem la riquesa del cantó solell amb boscos de roure i alzina i en l’altre, més aviat abrigada en la obaga descobrirem la vegetació més propensa a la ribera. Creuarem rius i rierols fins a arribar a Sant Pere de Torelló capital comarcal de la torneria, abans artesanal i avui més industrialitzada.

Agafarem un taxi per anar a buscar els cotxes a l’Esquirol. Taxi Collsacabra – Manel Telèfon: 629 708 077.

Dinarem al restaurant Can Puntí, Carretera de Vic a Olot, km 24. L'Esquirol (Cantonigròs) tel.: 93 852 50 69 https://canpunti.cat/

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.