diumenge, 22 de juny del 2003

Le Madres, pel coll dels Gavatxos (2.469 m.)

diumenge 22 de juny de 2003

Ubicació: Comarca del Capcir.

Itinerari: Anirem amb cotxe fins a Puigcerdà, parant abans a fer el tallat a l’Àrea de Servei de Montserrat de l’autopista Terrassa – Manresa, i després passarem la frontera direcció a Mont lluís, la Llagona i Formigueres. Aquí ens desviarem cap al poblet de Vilanova i per una pista fins al coll de Sansa i els Estanyols a on deixarem el cotxe.

Aquí començarem a caminar, remuntant un petit rierol, cap al Pla de Gril (1.854 m.) amb cases de pastors. Seguirem el rierol, que travessarem alguna vegada per un ponts i arribarem a un clar del bosc amb uns llacs (1.956 m.).

Deixarem el riu i agafarem a l’esquerra fins el serrat de l‘os (2.125 m.). seguirem per una cresta evident, en direcció N.E. fins al coll dels Gavatxos (2.359 m.) i el cim del Madres (2.469 m.).

La baixada la farem pel mateix camí.

Observacions:
Dinarem en algun restaurant de la zona.

Tornarem a casa al voltant de les set de la tarda.