diumenge, 17 de juny del 2018

Les Salines (1.333 m), Roc de Frausa (1.452 m), Roc del Comptador (1.451 m), el Moixer (1.443 m)

Dissabte 16 de juny de 2018

Ubicació: Comarca de l’Alt Empordà.

Temps aproximat: 4 h 30 m (7,5 km)

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada. Agafarem l’autopista AP-7 en direcció a Girona. Ens pararem a fer el tallat a l’àrea de servei de La Selva. Seguirem el trajecte sortint de l’autopista (sortida 3) passat Figueres, i agafarem la carretera GI-502 que passa per Darnius i d’aquí per la GI-503 fins a Maçanet de Cabrenys.

A l’entrada de Maçanet de Cabrenys agafarem la pista forestal (indicació a les Salines) que veurem a la nostra dreta, que després de d’uns 14 km (30 min) arriba al santuari de la Mare de Déu de les Salines, lloc on deixarem els cotxes. Aquí trobarem una ermita del segle XIII, un refugi i una hostatgeria (608 117 030 – 660 220 397). La pista està en força bon estat. El primer tram asfaltat i després de terra.

Itinerari: Des de el refugi de Les Salines, un camí puja decidit, cap al nord i aconsegueix una collada herbada (1.240 m – 30 min) Seguirem la major part del trajecte les senyals de GR o unes de grogues.

Anirem a la dreta, a l’est, el camí continua pujant, entre roques i faigs, fins aconseguir el cim de Les Salines o Pic de Les Pedrisses (1.333 m)

Després de les fotos, tornarem a la collada herbada. El camí continua ara per la part més alta en direcció oest, passant prop pel cim Roc del Pou (1.288 m) on ens podem a costar i baixant després al Coll dels Pous (1.239 m 1 h 30 m)

A l’ombra dels faigs un camí amagat, marcat amb fites i senyals grogues, puja per l’espès bosc. En uns 20 minuts la pujada es suavitza.

El camí continua per l’aresta fins el Roc de Frausa (1.452 m), el punt més alt de la serra de Les Salines. Foto de rigor.

Després seguirem per la carena i pujarem el Roc del Comptador (1.461 m) Hi ha gravat, erròniament, a la roca el nom de “Frausa”.

Finalment assolirem el proper cim de El Moixer (1.443 m), coronat per unes antenes. Sostre comarcal de l’Alt Empordà. Més fotos.

Per tornar, sols hem de baixar per la pista de ciment i després seguir el GR. Ens internarem per la fageda.

Flanquejarem la muntanya i sense deixar el bosc, en 45 minuts el camí ens deixarà de nou al coll dels Pous (1.240 m – 4 h)

A l’altre costat de la cruïlla, cap al sud, el GR-10, ben indicat, descendeix ràpidament cap a la pista. A l’esquerra, en pocs minuts arribarem al punt de sortida, el refugi de Les Salines (4 h 30 m) i portarem, com aquell que no vol la cosa, quatre cims a la motxilla!

Observacions: Des de les seves talaies rocalloses, la Serra de les Salines, de poca alçada, ofereix contrastades panoràmiques, des de el caràcter mediterrani de les sureres de la vessant sud, fins a les frondoses fagedes de la vessant nord, amb el Canigó com a teló de fons.

L’arbust freqüent que ara veiem florit amb flor groga com la ginesta, és la gódua (Cytisus scoparius  = Sarothamnus scoparius, també rep el nom de ginesta d'escombres, ginesta borda o ginesta de muntanya)

Vàrem pujar al Moixer, el 13 de desembre de 2014. Aquí podeu veure la ressenya i les fotos: http://maifemcim.blogspot.com/2014/12/el-moixer-1443-m.html

Vàrem pujar al Roc de Frausa i al Moixer el 24 de novembre de 2012. Aquí podeu veure la ressenya i les fotos: http://maifemcim.blogspot.com/2012/11/el-roc-de-frausa-1452-m-el-moixer-1443-m.html

Dinarem al restaurant El Fau C/ Sant Sebastià 32, de Maçanet de Cabrenys. Tel. 972 54 33 61. Tornarem a casa als voltants de les vuit de la tarda.