dimecres, 19 de novembre del 2014

Sant Boi – Bruguers – castell de l’Eramprunyà (390 m.)

Dimecres 19 de novembre de 2014 (matinal)

Hora de sortida: Vuit del matí.

Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.

Temps aproximat: 5 h. (14 km.)

Programa: Ens trobarem al Bar Bosch de Sant Boi de Llobregat, al c/ Eusebi Güell, 87, cantonada amb la Pl. de les Forces Armades, on farem el tallat abans de començar l’excursió. Per la zona hi ha llocs per aparcar.

Itinerari: Des de el bar Bosch anirem, a peu, fins a l’aparcament del Bori (antiga era del Bori).

Un cop en aquest punt pujarem fins al pavelló de caça de Can Estruch (casa de les Bruixes).

Uns metres més a munt el camí es bifurca. El de l’esquerra ens duria cap a la font de Golbes i Sant Ramon. Nosaltres continuarem recte amunt fins arribar al pont que travessa la carretera de Sant Climent a l’alçada de l’Estret de Roques.

Creuarem el pont i baixarem per una pista que ens portarà fins a Sant Climent de Llobregat. Un cop haguem arribat a aquesta població, passarem per la Pl. de l’Ajuntament i pujarem en direcció al cementiri (indicat) i, a partir d’aquí, ja trobarem les marques del GR-92 que ja no deixarem fins arribar a Bruguers.

Passarem, tot just sortint de Sant Climent, pel coll de la Creu, el coll de Can Bori, la font del Ferro, la font de la Salamandra, i després d’una forta pujada, arribarem a l’ermita de la Mare de Déu de Bruguers.

A partir d’aquí, començarem a pujar cap al castell de l’Eramprunyà. El camí surt de la plaça de l’ermita i fa una mica de forta pujada.

A pocs metres trobarem la inconfusible roca Foradada. Seguirem pujant i ben aviat arribarem a una esplanada, on surt de ma esquerra un camí que després d’uns 400 metres ens portarà a les ruïnes de l’antiga ermita de Bruguers i a una cova, penjada en el single, on segon es diu, va ser trobada la Mare de Déu de Bruguers. Dins la cova s’hi poden veure algunes ex-vots. Pot servir de punt de referència per trobar la cova, una creu de ferro. La cova és just a sota. Cal anar en compte, doncs cal grimpar una mica per accedir a la cova.

Tornarem a l’esplanada i seguirem pujant en direcció al castell. Ben aviat trobarem una petita pineda i des d’aquí ja veurem la tanca que uns metres més amunt ens barrarà el pas cap al castell. Per visitar el castell, cal contactar amb el Museu de Gavà que organitza visites guiades gratuïtes, cada segon diumenge de mes. Per apuntar-se a fer la visita s’ha de trucar al tel. 93 263 96 10.

Tornarem a baixar pel mateix camí, fins a la ermita de Bruguers, d’estil romànic.

Agafarem l’autobús que ve de Begues i va fins a Gavà (902), on agafarem l’autobús L-96 que ens deixarà a Sant Boi. La parada més propera a on hem començat és la del mercat de la Muntanyeta.

L’autobús de Begues a Gavà, surt de Begues a les 13,40 h., 15,35 h., 16,50 h., 18,10 h., i triga uns 15 minuts a arribar a la parada de Bruguers (al costat d’una olivera al peu de la carretera. La parada de l’autobús de la línia 96 de Gavà a Sant Boi, està just enfront de la parada final del que baixa de Begues, a la carretera de Santa Creu de Calafell, ja dins del casc urbà de Gavà.

Observacions: Us proposo una bonica excursió, a un indret molt proper a Sant Boi. Farem l’anada a peu i la tornada en autobús.

Tornarem a casa als voltants de les dues de la tarda.

Si ens volem quedar a dinar a Bruguers, tenim el restaurant La Ermita.